Držeći korak sa novim tehnologijama, prosto smo postali zavisni od interneta na mobilnim uređajima. Gde god možemo, zakačimo se na neku Wi-Fi mrežu, ali smo sigurno svi došli u situaciju da potrošimo mobilni internet preko 3G ili 4G mreže, a da toga nismo ni svesni. U zavisnosti od tarife i operatera kod kojeg imamo broj – ta situacija može prouzrokovati da nam se internet uspori, da nam internet potpuno prekinu pa sve do one najneprijatnije – da nam se taj internet naplati preko računa.
Ova treća situacija je najgora, obzirom da cene mobilnog interneta preko paketa idu čak do 0,05 dinara po 1Kb prenosa podataka… Rećićete, šta je to 5 para, ali računicom da u 1 MB ima 1024 KB, a u 1 GB imamo 1024 MB - dolazimo do neverovatne cifre od 52428,80 dinara za 1GB prenosa. Ukoliko posedujete android/iOS telefon, svakako možete u samom telefonu da podesite upozorenja i limite u okviru potrošnje interneta iz paketa, a kako se ne bi oslonili na "provere stanja" koje nisu uvek najtačnije, a niti pokazuju stanje računa u realnom vremenu. Kakvu god tarifu da ste uzeli, daćemo Vam par saveta kako da uštedite Vaš internet na telefonu.
- Kad god Vam internet na telefonu nije potreban, najbolje je da ugasite prenos podataka. Mobilni uređaji komuniciraju sa internetom bez obzira da li ih koristite ili ne. Mobilni telefon sinhronizuje podatke o vremenskoj prognozi, mail nalozima, mesindžerima i svim ostalim programima koje ste instalirali na Vašem mobilnom telefonu.
- U podešavanjima telefona možete da podesite / ograničite vremenski period u kojem se aplikacije sinhronizuju, tako da ne morate u potpunosti da gasite prenos podataka.
- Koliko god zvuči banalno, te male sinhronizacije telefona umeju da potroše veliku količinu interneta. Takođe morate da vodite računa o obračunskoj jedinici za prenos podataka – u okviru Vaše tarife. Pojedinim operaterima obračunska jedinica za prenos podataka je 100 KB – tako da Vaš mobilni telefon jako brzo potroši internet iz paketa. Prilikom zaključenja ugovora – obavezno se informišite o obračunskim jedinicama – jer nije uvek sve tako lepo kako izgleda na prvi pogled.
- Informišite se kod Vašeg mobilnog operatera, kakve dodatne pogodnosti mogu da Vam daju. Verujte, pogotovo kad dođe do obnove ugovora – operateri će sigurno učiniti i više – kako bi Vas zadržali. Od toga da Vam smanje obračunsku jedinicu, do toga da besplatno dobijete dodatne pakete interneta.
- Na mestima na koje često boravite, memorišite WiFi mreže, a WiFi držite upaljenim. Tako će se telefon sam zakačiti na WiFi mrežu čim uđete u njen domet. Naravno, imajte u vidu da Vam to može dodatno opteretiti bateriju mobilnog telefona.
- Youtube i ostale aplikacije koje strimuju video snimke, koristite samo na WiFi mreži – jer te aplikacije troše jako veliku količinu interneta.
- Za šerovanje File-ova ili pravljenje Back-Up-a vaših fotografija i video klipova sa telefona – najbolje da koristite Cloud aplikacije vaših operatera, kao što su mts Disk, Telenor Capture, VipDrop. Korišćenjem ovih aplikacija, mobilni operateri ne skidaju prenos podataka za korišćenje aplikacija.
Ukoliko se pridržavate ovih par saveta, sigurno ćete optimizovati potrošnju i uštedeti po neki MB na mesečnom nivou. Ukoliko i Vi imate neki savet, podelite ga sa nama.
Piše Alexandra
3 KOMENTARA
Stevan 19:14 11.02.2022
Poštovani, lično potrošim mnogo interneta na svom telefonu, obzirom da telefon koristim u poslovne svrhe kako bi taxi vožnje dobijao i putem aplikacije Taxify, pa me zanima koji tarifni paket preporučujete ili koliko megabajta da dokupim preko paketa?
Nenad 19:17 11.02.2022
Vip poslovni korisnici uglavnom imaju upravo ovaj problem, probijanja interneta iz paketa i astronomskih računa. Ukoliko imate vezu u Vip Mobileu, mogu da ponište to prekoračenje, kao što su nama uradili, u protivnom se spremite da izdvojite pozamašnu sumu za internet van paketa. Takođe su nam i ponudili da nam u okviru poslovnih tarifa bude neograničen internet po samnjenoj brzini ali bi nas to zadovoljstvo koštalo dodatnih 240 dinara mesečno po svakom broju telefona, pa to nismo prihvatili.
Darko V. 19:18 11.02.2022
Poslovni korisnici kod Vip Mobile-a su u ozbiljnom problemu, ili je Vip Mobile kompaniji ciljna grupa korisnici starijeg uzrasta koji ne koriste internet. Vip se i dalje vodi logikom koliko minuta - toliko i MEGABAJTA, sto je odavno prestalo da bude zadovoljavajuće, i naravno kad prekoračiš internet - onda kreće naplata... Pa naravno, ko ne plati na mostu - plati na ćupriji - uvek bilo. Ko god je pomislio da će uštedeti sa odabirom Vip mobile kao mreže.