Svi se pitaju šta da rade u situacijama kada im telefon „crkne“ ili jednostavno počne da blokira ili da toliko koči da je postao neupotrebljiv? Evo par saveta kako da što bezbolnije prebrodite ovo svakako stresno iskustvo...
Prvo treba da utvrdimo šta je možda moglo da mu se desi, kako bi znali da sami rešimo problem ili da što preciznije serviseru predočimo kvar. Jako je bitno da je telefon kupljen kod legalnog distributera ili kod nekog od mobilnih operatera, Telenor, Mts ili Vip Mobile. Ako ste već kupili „legalni“ telefon, onda budite sigurni da imate i validnu garanciju na 2 godine, a što znači da će Vas to poštedeti eventualnog troška popravke uređaja. Svakako postoji i ona opcija da odnesemo mobilni telefon „tamo gde smo ga kupili“, ali ipak najbolja opcija je da se mobilni telefon odnese direktno u ovlašćeni servis. Prodavnice mobilnih telefona i mobilni operateri u ovom slučaju rade puko prosleđivanje telefona u ovlašćeni servis, pa ukoliko ga sami odnesete do ovlašćenog servisa, uštedećete sebi makar jedan dan, dok telefon stigne od prodavnice i operatera do servisa. Kod ovlašćenog servisera ćete dobiti broj radnog naloga pod kojim je primljen, i tako se možete brže i preciznije informisati o statusu popravke mobilnog telefona.
- A kako saznati ko je ovlašćeni serviser?
Pa to je bar lako, na zadnjoj strani garancije svakog mobilnog telefona postoji spisak ovlašćenih servisera, a veće kompanije praktikuju da imaju i više servisa i u više gradova, kako bi svojim korisnicima olakšali i ubrzali popravku mobilnog mezimca.
- Da je obavezno da uz garanciju ponesem i fiskalni račun ili uz fiskalni račun da ponesem garanciju?
Svakako je poželjno da imate kod sebe i fiskalni račun i garanciju. Ali fiskalni račun izbledi? Ništa ne brinite, mnogi ovlašćeni serviseri ne zahtevaju da priložite fiskalni račun (iako u garanciji piše da ona važi samo uz fiskalni račun). Bitno je da je garancija adekvatno popunjena. Ukoliko garancija nije ispisana, možete to i sami da uradite, tako što ćete da dopišete svoje podatke, i najbitnije IMEI broj telefona. Ukoliko ste izgubili i fiskalni račun i garanciju, nemojte očajavati – svi serviseri imaju spisak serijskih brojeva telefona uvezenih u Srbiju, pa tako da po tome mogu da utvrde da li je telefon zaista u garanciji ili ne. Takođe, mobilni operateri u svojim sistemima imaju upisane serijske brojeve telefona koji su uzeti uz neke od paketa, tako da lako možete da dokažete da je uređaj u garanciji.
- A kako utvrditi eventualni kvar i otkloniti manje kvarove?
Prvo naravno treba da utvrdimo eventualni uzrok kvara, da li je kvar posledica fizičkog oštećenja, vode ili je jednostavno telefon prestao da radi? Ukoliko je kvar posledica fizičkog oštećenja ili vode, imajte u vidu da to ne podleže garanciji i da servis u tom slučaju zadržava pravo da naplati servis. U to spadaju polomljen ekran telefona, naprsnuće ili dodir sa vodom… Ako je tako, možda ćete uštedeti koji dinar u nekom servisu iz komšiluka, ali zbog toga se može desiti da tako izgubite pravo na garanciju.
Po zakonu, garancija na mobilne telefone mora da bude minimum 2 godine od datuma kupovine, a ako se na mobilnom telefonu ukaže neki nedostatak u prvih 6 meseci korišćenja, imate pravo da zahtevate novi uređaj.
Ako telefon neće da se upali, krenite od najbanalnijih stvari… moguće je da se telefon ispraznio toliko da ne daje znake života, pa ga ostavite na punjaču duže vreme. Ako i dalje ne daje znake života, moguće je da je kućni punjač ne funkcioniše ili da je kabl u prekidu.
Ako telefon koči, moguće je da mu je prepunjena interna memorija, pa razmotrite da prebacite što više fajlova i aplikacija na SD karticu. Fajlove možete lako prebaciti na SD karticu uz pomoć File Managera u telefonu, a aplikacije prebacujete na SD karticu u okviru podešavanja aplikacija. Nakon što sačuvate sve bitne fajlove, možete razmotriti i opciju fabričkog reseta telefona.
Ako ništa od ovoga ne pomogne, ne preostaje ništa drugo nego da se obratite nekom stručnjaku.
Piše Alexandra
Nema komentara, budite prvi ko će komentarisati ovaj blog post