Bilo da ste pravno ili fizičko lice, treba da znate da imate prava da raskinete ugovor sa telekomunikacionim operaterom, iz više razloga. Čak šta više, ne morate svoj razlog ni da navedete operateru, to je jednostavno Vaša odluka, bez obzira na razlog…
Fizička lica su u blagoj prednosti zbog toga što se na njih odnosi i Zakon o zaštiti potrošača, pa samim tim imaju drugačije definisana prava. Ministarstvo Trgovine, Turizma i Telekomunikacija je još početkom 2018 godine objavilo grupu saopštenja Mobilnim i Kablovskim operaterima, (kao i svim ostalim operaterima iz segmenta Telekomunikacija) gde su u skladu sa zakonom konačno jasno definisali pravila igre, odnosno prava i obaveze kako korisnika tako i operatera. Tada je jadno definisano da „kazna“ za raskid ugovora ne može tek tako da se sprovodi i da postoje jasno definisani zakonski okviri.
Šta to znači?
Znači da Telekomunikacioni operater ne može tek tako da Vas obaveže na ugovornu obavezu, i da se poziva na istu a da pritom korisnik nije dobio nikakav benefit. Odnosno da ukoliko korisnik nije iskoristio nikakav benefit, može bez penala da raskine ugovor. A u slučaju da je korisnik iskoristio neki benefit, potrebno je da plati iznos kao da je zaključio ugovor bez ugovorne obaveze.
Koji je uslov da se raskine ugovor?
Uslov ne postoji, korisnik može u bilo kom trenutku, shodno svojoj odluci da zahteva raskid ugovora i to posetom najbliže poslovnice, slanjem zahteva elektronskim putem ili slanjem zahteva preporučenom poštom.
Ukoliko ste prilikom sklapanja ugovora uzeli neki od uređaja po povlašćenoj ceni (popularno telefon za 1 rsd) potrebno je da operateru platite cenu tog telefona koji će Vam poslati kao predračun, nakon čega ćete nesmetano nastaviti proceduru raskida ugovora.
Ukoliko ste recimo dobili 50% popusta na iznos mesečne pretplate, u tom slučaju je potrebno samo da platite razliku do pune cene paketa, kako bi Vas oslobodili ugovorne obaveze.
NAPOMENA: Ukoliko želite da broj (mobilni ili fiksni) prenesete u drugu mrežu, ni u kom slučaju ne zahtevajte raskid ugovora, jer to znači gašenje tog broja telefona. Potpisivanjem zahteva za prenos kod novog operatera, Vaš budući operater završava svu potrebnu proceduru sa operaterom davaocem broja i prenosom broja se automatski raskida ugovor kod prethodnog operatera. Vodite računa da i nakon prenosa može da Vam stigne poslednji račun koji obavezno platite, da Vam broj ne bi vratili u mrežu davaoca broja.
Da li postoje neki dodatni troškovi koje morate platiti?
Ukoliko je zarad puštanja usluge operater vršio priključenje na njihovu mrežu, postoje i troškovi PRIKLJUČENJA odnosno INSTALACIJE opreme. Kod sklapanja ugovora na 2 godine, mahom su ovi troškovi jednaki 1 dinar, odnosno padaju na trošak operatera. U slučaju raskida ugovora, ti troškovi mogu da budu i mnogo veći, pa kada sklapate ugovor, informišite se da li postoji taj trošak i koliko iznosi. U toku ugovorne obaveze imate i puno pravo da selite svoje usluge, i za to operater ne bi smeo da Vam dodatno naplaćuje odnosno tarifira preseljenje. Ukoliko na novoj adresi gde ste se preselili operater nema tehničkih mogućnosti, dužni su da Vam omoguće raskid bez penala, uz adekvatno priloženi dokaz o seobi.
Da li operater ima pravo na automatsku obnovu ugovora
Ne, nikako. Samo što kod svih usluga za koje se sklapa ugovor, nakon isteka ugovorne obaveze, ugovor i dalje nastavlja da teče na neodređeno vreme dokle god Vi ne zahtevate gašenje. Što znači da kad ugovor istekne, operater neće sam ugasiti broj ili uslugu.
A Biznis korisnici?
Za Biznis korisnike kod sklapanja ugovora odnosi se Zakon o Obligacionim odnosima, pa iz tog razloga je situacija nešto drugačija, i ne mogu se primeniti ove odredbe Zakona o zaštiti potrošača. Svakako uvek imate pravo da se obratite Vašem operateru sa zahtevom da Vam sračunaju trošak raskida ugovora (ukoliko je pod ugovornom obavezom) pa možete da sračunate da li Vam je isplativo da raskinete ugovor ili da sačekate istek ugovora.
ZAKLJUČAK:
Iako promocije operatera deluju primamljivo, dobro razmislite pre nego što se odlučite, i dobro pročitajte sve što potpisujete, pogotovo onaj najsitniji tekst u dnu strane. Svakako kod mobilne telefonije je daleko isplatljivije da Mobilni telefon kupite sami po najnižoj ceni, a da Vam operater samo da popust na pretplatu.
Piše Alexandra
91 KOMENTARA
Nesic miroslav 20:44 11.02.2022
Postovani vec 48 sati zbog greske na televizoru 102004 . Plus internet ne radi i vise puta sam zvao ali isti odgovor upisani ste . Nemogu ostati bez televizora sa ujedno mi smo bec skoro u osmoj deceniji zivota . Molim da se to uzme u obzir ili smo primorani da raskinemo ugovor . Nas paket je telefon fiksni ( radi) Televezor greska 102004 Internet ne radi Nesic Miroslav ****** ******** **. MolimVas izadjite u susret i razumite nas . Hvala
21:01 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani, morate se obratiti OPERATERU koji Vam pruža usluge.
ĐORĐE 20:46 11.02.2022
Dana 31.11.2020 g. dobio sam poruku preko telefona da mogu raskinem preplatnički odnos, pošto mi je odavno istekao ugovorena obaveza od 2 g., a novi ugovor nisam hteo da potpišem sa MTS-Telekomom. Desetak puta sam tražio pismeno od mts da mi deinstalira ADSL, ali sve bez uspeha. MTS prvo je tražio da uplatim neka dugovanja?? koji ja nemam, pa kada je MTS ustanovio da imam preplatu, sada traži naknadno da dodjem do njih i da lično potpišem raskid ugovora, koji inače ne postoji. NIJE JASNO KO MOŽE, NASILNO NEISKLJUČIVANJEM ADSL, ZBOG PRELAZA KOD DRUGOG OPERATERA, DA TAKVO NASILNIKO PONAŠENJE MTS , DA SPREČI?? . MINISTARSTVO TELEKOMUNIKACIJA, RTEL I DRUGI INSPEKCIJE NI DA MRDNU PRSTO.
21:35 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Djordje, istekom ugovorne obaveze pretplate nastavljaju da teku do momenta gašenja usluge ili prenosa ADSL-a kod drugog operatera. Ukoliko ne dobijete od Telekoma zadovoljavajući odgovor, možete podneti žalbu RATEL-u na njihovom sajtu.
Zorica 20:46 11.02.2022
Postovani, kako da raskinem ugovor sa mts, ostalo mi je jos godinu dana, platila bih preostale rate za telefon, to nije sporno, ali imam drugih problema sa njima,stalno nemam dovoljno interneta iz paketapokusala sam da resim ali oni ne zele da mi izadju u susret. Ako bih trazila prenos kod drugog operatera ne moze jer ugovorna obaveza jos traje a ne smem da raskinem ugovor? Kako postupiti?
21:35 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Draga Zorice, Ukoliko želite da prenesete broj u drugu mrežu, svakako prvo morate da rešite ugovornu obavezu da postojećim operaterom. Kao što smo opisali gore, imate prava da Vas oslobode ugovorne obaveze ukoliko isplatiti vrednost telefona koji ste uzeli po povlašćenoj ceni, ili sačekajte da ugovor istekne pa onda odete kod drugog operatera i pokrenete proceduru prenosa broja.
Lela 20:47 11.02.2022
Postovani, citam odgovor koji ste dali Zorici, ali i dalje ne razumem ovaj deo: "Ukoliko želite da broj (mobilni ili fiksni) prenesete u drugu mrežu, ni u kom slučaju ne zahtevajte raskid ugovora, jer to znači gašenje tog broja telefona. Potpisivanjem zahteva za prenos kod novog operatera, Vaš budući operater završava svu potrebnu proceduru sa operaterom davaocem broja i prenosom broja se automatski raskida ugovor kod prethodnog operatera." Kako izaci iz ugovorne obaveze i preci kod novog operatera, ako raskid ugovora sa postojecim automatski znaci gasenje broja? Konkretno, imamo problem sa ugovorom koji je moj otac obnovio na pocetku pandemije, gde se poveo za nekom akcijom od 1 din za par meseci, a da nije razumeo da paket koji se i dalje isto zove sada ima losije karakteristike. Ne zeli da ugasi broj, jer isti koristi preko 20 godina, ali zeli da promeni operatera. Unapred hvala na razjasnjenju!
21:36 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Draga Lela, Ukoliko želite da prenesete broj, podnesete ZAHTEV ZA SKIDANJE UGPVPRNE OBAVEZE ZARAD PRENOSA U DRUGU MREŽU. Operater Vam dostavlja predračun koji platite i onda Vam skidaju ugovornu obavezu...
Aleksandar 20:47 11.02.2022
Pozdrav..sa Mts imam vec 10..12 godina ugovore. Zadnji ssm produzio letos u Junu na 24 meseca gde je u ugovoru pisalo da cu imati brzinu Neta do 50mgb/s 70 Ful Hd kanala.. 3 dodatna STB uredjaja Takozvani Box paket plavi... Kao stati korisnik sam jedva izboksovao 5 mesrci po 1 dinar dok su tada novi dobijali 8 meseci..sada 12 ali ok. Ja ne dobijam brzinu veću od 28..30Mgb/sek.. Nemam ni jedan Ful Hd kanal..tj mogu imati ali samo na jednom tv..dok ostala dva trebam da ugasim..vratim te uredjaje kako bi mogao da gledam samo u Dnevnom boravku u Ful Hd neke od programa. Da li je moguće da se raskine ugovor prevremeno a da ne plaćam penale (tj ostale mesece do isteka ugovora od 24 meseca)jer oni nisu u stanju da mi pruže uslugu koja je u tada promo paketu bila gde je jasno pisalo 70 kanala u Ful Hd 3 dodatna StB uredjaja da se moze gledati na 3 razlicita Tv nezavisno i brzina do 50 Mgb/sek Dve stavke iz ugovora su me obmanuli i ne mogu iz tehnickih razloga da ispostuju oni U redu ovo Do 50mgb/sek su se ogradili..do 50mgb... Ali ostale dve stavke ne. A da ne govorim o promeni platforme..koja je uslugu unazadila i to je užas. Hvala na odgovoru.
21:36 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Aleksandre, Raskid bez penala možete postići ukoliko dokažete da kvalitet usluge nije na zadovoljavajućem nivou. Prvo morate da se obratite žalbom operateru da otkloni nedostatke, a ukoliko to ne učini podnesete zahtev za ukidanje ugovorne obaveze na osnovu toga što nisu otklonjeni nedostaci. Sledeća adresa nakon operatera je RATEL.
Aleksandar Damnjanović 20:48 11.02.2022
Poštovani, Sa MTS-om sam sklopio ugovor za Postpaid mobilnu tarifu Omorika 3 u decembru 2020, na godinu dana. Sad Vip nudi ponudu za tarifu sa beskonačno interneta i svega ostalog (pozivi, poruke... ) pa bih hteo da raskinem ugovor sa MTS-om i pređem kod njih. Da li to može da se uradi, a da ne moram da platim sve preostale rate koje uključuje moj ugovor sa njima? Hvala.
21:36 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Aleksandre, Potrebno je da tražite oslobađanje ugovornih obaveza. Po sadašnjim propisima u skladu sa Zakonom o Zaštiti potrošača - potrebno je da operateru doplatite iznos do cene paketa - kao da je uzeta bez ugovorne obaveze.
Boki 20:48 11.02.2022
Postovani, imam ugovor sa MTS do jula 2022, zeleo bi da predjem u VIP, ugovor je na 50% popusta. Koliko i da li moram platiti mts?
21:36 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Zdravo Boki, Podnesi zahtev za isplatu ugovora radi prelaska u drugu mrežu. Potrebno je da im se plate dosadašnje pretplate po punoj ceni (kao da je bilo bez ugovora) - i skidaju ugovornu obavezu.
ivan 20:49 11.02.2022
kako da raskinam ugovor sa MTS usled nemogu'nosti pla'anja rata.ostao sam bez primanja.
21:38 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Ivane, Isplatite u celosti telefon koji ste uzleli, kako bi Vam skinuli ugovornu obavezu. Operateru trebate da nadoknadite vrednost uzetog telefona i dodatno razliku do pune cene paketa kako bi Vam raskinuli ugovor.
Stevan 20:49 11.02.2022
Da li mts ima pravo da naplaćuje pun iznos usluga iako su usluge isključene zbog neplaćenog računa i ugovor istekao? Na osnovu kog zakona? Kako mogu da naplaćuju nešto što nisam potrošio i to u punom iznosu kao za redovno pružanje usluga? Zar za to ne ide zatezna kamata?
21:39 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Stevane, Slažemo se u potpunosti da operater za vreme isključenih usluga ne bi trebao da naplaćuje usluge koje nije isporučio, ali isključenje opravdavaju time što je postojalo dugovanje a naplatu usluge postojanjem ugovorne obaveze. Svakako se uz dobrog advokata može postići da se otpišu svi meseci za koje nije isporučena usluga.
Lady J 20:50 11.02.2022
Postovani, dobro vece.. Naime, ugovor sa mts-om za Box4 mi je istekao 5.12.'20. Obratila sam im se sa zahtevom da mi kao starom korisniku, izadju u susret u smislu da produzim ugovor na jos 2 god uz neki benefit, predlozila sam 6 meseci po 1 din. Odgovor nisam dobila ni posle mesec dana! Pozvala sam broj za "odnose sa korisnicima" i dobila inf da postoji dugovanje i da iz tog razloga moj zahtev nisu ni razmatrali. Opomenu za postojanje duga smo dobili 5.08.'20.god. Naveli su da postoji dug za mesec maj te godine. Poslala sam im dokaz o uplati za isti! I pored toga su nas iskljucili na 3 dana od 7.-10.10.'20., kada su nas ukljucili "na rec". Odmah tog dana sam im poslala dokaze o uplatama za 2 god unazad, ne postoji ni jedno odstupanje u uplatama, osim sto nismo koristili ispravan poziv na broj (vec jedan te isti poziv na broj za sve te uplate, koji smo memorisali pri pravljenju sablona za Box4 na m-banking aplikaciji, ostali svi podaci su bili ispravni). Od tada se "prepucavamo" mail-ovima u vezi sa spornim dugom. U medjuvremenu smo potpisali novi ugovor na optici uz samo 3 meseca po 1 din (to su nam ponudili u poslovnici).. Al ok! Od oktobra placam racun sa tacnim pozivom na broj, pa je taj navodni dug "zapeo" na racunu za mesec septembar. Moje pitanje glasi-da li mogu ponovo da nas iskljuce i primoraju da platimo "dug" iako ne postoji ni jedno jedino odstupanje u uplatama za 2 god unazad (s pogresnim pozivom na broj)?! Hvala! Srdacan pozdrav,
21:39 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Draga Lady J, Ukoliko je dugovanje vezano za isti ugovor, operater ima mogućnost isključenja usluga. Pojedini operateri su gasili usluge i na drugim ugovorima ako postoji dugovanje, sve je stvar politike kompanije. Dugovanje posle godinu dana svakako zastareva
G 20:50 11.02.2022
Poštovani, u članku je navedeno da zahtjev za raskid ugovora može da se podnese elektronskim putem. Već par mjeseci pokušavam da dobijem informaciju od MTS-a o tom načinu raskida ugovora, s obzirom da nisam u Srbiji i zbog pandemije nisam u mogućnosti da dođem. Od 19.1.2021. vodim prepisku sa njima, gdje se službenici smjenjuju u odgovaranju na moje mejlove, te čas dobijem odgovor da je moguće na taj način raskinuti ugovor, čas da nije. Danas su mi poslali zvaničnu odluku u kojoj se kao mogući načini navode dolazak u poslovnicu i poziv na broj telefona. Da li je elektronsko podnošenje zahtjeva za raskid ugovora stavka nekog zakona (i kog) na koji bih mogla da se pozovem? Napominjem da je ugovorna obaveza istekla prošle godine. Hvala!
21:40 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovana, U skladu sa ZAKONOM O ELEKTRONSKOM DOKUMENTU dužni su da prihvate Vaš zahtev i u elektronskom obliku. Svakako savetujemo da napišete zvaničan zahtev koji ćete potpisati svojeručno potpisom pa poslati tako skeniran zahtev ili još bolje da zahtev u PDF-u potpišete elektronskim sertifikatom. Za precizan pravni savet predlažemo da konsučtujete nekog pravnika, ukoliko ne prihvate ovo što smo prethodno naveli.
Ljiljana 20:51 11.02.2022
Postovani, Ugovor box 3 smo produzili pre nekih mesec dva.. od tada ja neznam koliko puta je prekidao internet i tv.. zvali sto puta,popravljali , bili majstori, sto cuda... na sve to na racunu dobijemo da platimo za neke kao kupljene kanala, koje nismo nikad kupili, zbog svega zvala sam i pitala,pisala mail i trazila da posalju kako raskinuti ugovor, sta treba raditi,koliko platiti ili sta vec...nikakav odgovor nisam dobila... na koji nacin to resiti, posto niko od ukucana nema zivaca vise svako malo resetovati gasiti paliti tv... hvala unapred
21:40 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovana Ljiljana, Potrebno je da zvanično podnesete zahtev za RASKID UGOVORA i da operateru vratite kompletnu opremu - najbolje Post Express-om, dostaviti sve na adresu operatera zajedno sa raskidom i čuvajte priznanicu da ste poslali.
Jelena 20:51 11.02.2022
Poštovani, korisnik sam Vip kućnog interneta XL tarife i ugovor mi traje još pola godine. Brzine interneta su im vremenom postajale sve gore, a sada se redovno kreću oko 1Mbps. Kontaktirala sam službu za korisnike i nakon 2 sedmice njihovog posmatranja stanja na mreži su mi ponudili smanjenje računa za 25%. Pri sklapanju ugovora sam platila 1 dinar za modem. Interesuje me da li mogu da raskinem ugovor sa njima prije vremena i na koji način? Hvala Vam unaprijed.
21:40 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Draga Jelena, Obzirom na nezadovoljavajući kvalitet mreže - zahtevajte o operatera da raskine te ugovor bez odanih troškova uz vraćanje modema. Svakako pojedinosti konkretnog ugovora ne znamo, ali obzirom da su yvađ već ponudili smanjenje računa - imate pravo da ga ne prihvatite i da tražite raskid.
Dragan 20:52 11.02.2022
Postovani, ugovor za internet usluge, koji sam sklopio sa VipMobile prirodno je istekao 13.12.20. Telefonski sam im se obratio 09.11.20. da bih najavio da od 2 ugovora koji su zakljuceni istog dana (samim tim isticu 13.12.20.) jedan zelim, a drugi ne zelim da produzim. Produzenje ugovora su mi odmah prihvatili i obavestili me o tome narednog dana SMS-om (fizicki dokument nikada nije stigao), a za prestanak su me uputili u poslovnicu. Obzirom da zivim na selu, da sam nezaposlen, da je ugovor "prirodno" istekao, te da smatram da treba postoji reciprocitet (ako mogu da izjavim nastavak ugovora telefonom, mogu i da izrazim zelju za nenastavljenjem) nisam smatrao da je potrebno da trosim ni tako malo novca za odlazak do poslovnice. Takodje, opremu sam deinstalirao jos 23.09.20. i uslugu od tada ne koristim, ali sam platio sve racune do 13.12.20, odnosno do isteka ugovora. Vip je nastavio da mi salje racune i nakon isteka ugovora, a u finalu su obustavili uslugu i po nastavljenom ugovoru (koji je redovno placan), jer na onom drugom postoji dug. Nakon moja 2 pismena obracanja (na njihovom sajtu putem forme, znaci nemam dokaz o sadrzaju), konacno su me pozvali, a zatim mi poslali i mail u kojem traze da platim sve racune nakon isteka ugovora iako uslugu nisam koristio kako bi mogao da trazim raskid ugovora i odblokirao uslugu na onom ugovoru koji koristim i placam. I dalje insistiraju da sam morao da odem licno u poslovnicu da trazim raskid i pozivaju se na tacku 18.1 njihovog Opsteg ugovora koja se odnosi na uslove raskida ugovora od strane pretplatnika. Nije mi jasno da li zaista mora da se raskine ugovor koji je "prirodno istekao", zar on nije vec raskinut datumom isteka? I kako je moguce da se obnova uvazava telefonskom izjavom, ali ne i raskid? Valjda je logicno da je moja saglasnost potrebna da placam, a ne da ne placam uslugu.
21:41 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani, kod ugovora za usluge - itek ugovora ne znači prestanak korišćenja usluge. Za obustavu usluge potrebno je da se zvanično obratite pisanim putem ili odlaskom u poslovnicu i da operateru vratite opremu. Naravno, operateri su kod obnove uzsluga mnogo ažurniji nego kod raskida iste, pa ne čudi nas da su jedno uradili a drugo zanemarili.
Milan 20:52 11.02.2022
Uzrok sam broj postpaid u Telenoru BEZ ugovora. Iz nekih razloga želim da ga prenesem u drugoj mrežu. Rekli su mi da moram da budem minimum tri meseca kod njih pre prelaska. Da li ja mogu i pod kojim uslovima da pređem u drugi mrežu pre isteka ta tri meseca?
21:41 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Milane, Minimalni period od 3 meseca je propisao RATEL i svaki broj mora da bude aktivan u mreži minimum 3 meseca pre prenosa broja.
Petar 20:53 11.02.2022
Imam pitanje za box 3 paket..korisnik sam paketa u Jagodini imam do kraja jos 13 meseci..Planiram da se preselim kod mojih u drugi grad a oni vec imaju box paket tako da ja ne zelim da selim i svoj tj nije mi potreban kada vec imaju ..sta uraditi?
21:42 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Petre, iako se selite - prosto imate ugovornu obavezu. Pravno gledano, kao što piše u tekstu, operater je dužan da Vam raskine ugovor sa tim što trebate da platite razliku između povlašćene cene i standardne cene. Konkretno - uzeli ste akciju 12 meseci po 1 din i posle toga želite da raskinete ugovor. Potrebno je da platite 12 meseci po standardnoj ceni - i operater će Vam raskinuti ugovor. Svakako prvo je potrebno podneti zahtev operateru. Svakako možete da predočite operateru dokaz o preseljenju pa da Vam eventualno izađu u susret i "spoje te pakete" ukoliko recimo uzmete veći paket kod roditelja, tako da niko ne bude "oštećen".
Pako 20:53 11.02.2022
Imamo Box4 paket.Pre 2 meseca smo isli u poslovnicu da raskinemo ugovor,receno nam je da ce nas neko u narednim danima kontaktirati.Mog supruga su pozvali sa privatnog broja,nije imala identifikacija broja ,nijese javio.Odmah mu je stigla poruka posto se nije javio njegov zahtev za prekid ugovora se ponistava.Opet smo pozvali njihovu poslovnicu i oni su nam rekli da ce opet da podnesu zahtev.Vise nas niko nije pozvao.Nasa ugovorena obaveza je istekla.Dal je moguce da sa vama ne moze da se raskine ugovor.Mi radimo nemamo vremena da stalno idemo i podnosimo zahteve za ponistenje ugovora.Strasno
22:08 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Pako, morate se obratiti operateru. Mi nemamo zaista ništa sa tim šta operateri rade.
Nenad Milutinović 20:54 11.02.2022
30.01.2021 sam uz BOX4 uzeo telefonski aparat. 04.02 2021 prijavljujem kvar na telefonu i šaljemo ga na servis. Posle7-8 dana javljeno mi je da na telefonu nije ustanovljena greška i da dođem po njega . Na šalteru ustanovljavamo da telefon ima grešku i ponovo ga šaljemo u servis. jJavljaju mi da telefon ima gršku i pitaju me da li zelim da se aparat zameni, našta ja pristajem.Odlazim do poslovnice po telefon ali tamo dobijam telefon bez zaštitne folije preko displeja. Na moje pitanje , zašto nema folije, dobijam odgovor da je to drugi telefon i da kad se zameni telefon foliju skidaju. Posle desetak minuta od preuzimanja telefon pokušao sam da ubacim karticu ali nisam mogao da otvorim uložak za karticu. Vraćam telefon ponovo i po treći put za redom šaljemo telefon u servis. Očekivao sam da ću da dobijem nov telefon , a ne polovan (bez zaštitne folije preko displeja) i uz to pokvaren . Od kupovine telefon je bio samo 4 dana kod mene ,a ostalo vreme na servisu. Da li imam pravo da raskinem ugovor o kupovini telefonskog aparata , a da BOX4 zadržim i ako imam da li imam neke obaveze u vezi tog raskida (plaćanje)?
21:42 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani, Da bi dobili uslov za raskid bez plaćanja pune cene telefona - novi telefon predajte sa servis i tražite da ne želite popravku već zamenu za NOVI - odnosno povrat novca.
Petar 20:55 11.02.2022
Draga Aleksandra...niste videli poruku.. mam pitanje za box 3 paket..korisnik sam paketa u Jagodini imam do kraja jos 13 meseci..Planiram da se preselim kod mojih u drugi grad a oni vec imaju box paket tako da ja ne zelim da selim i svoj tj nije mi potreban kada vec imaju ..sta uraditi?
21:43 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Kao što smo i pomenuli - zahtev operateru da Vas usled selidbe oslobodi dodatnih troškova raskida. Ili podnesote zahtev pa da Vam obračunaju razliku do popusta koji ste imali.
Rodoljub Hadži - Cenić 20:55 11.02.2022
Poštovani , moj problem je sledeći : sa Orionom imam sklopljen ugovor od decembra 2019. o korišćenju njihove usluge za : internet, kablovsku i telefon . U avgustu mesecu 2020.godine mi nestaje signal , ja pokušavam da rešim problem od prošlog meseca sa njihovom ekipom , koja kostatuje da je moj kabal presečen na spratu iznad mog i dat drugom operateru na korišćenje. !? Pri tom, ja sam, sa zakašnjenima od po nekoliko meseci plaćao račune (zajedno po 2-3 meseca), a oni su mon stop govorili da sam ja priključen stalno, što očito nije bilo tačno, a i njihov majstor je to potvrdio . Moje pitanje je sledeće : da li na osnovu ovog imam pravo na raskid ugovora - bez plaćanja penala (razlike u popoustu do roka za tu razliku) , ili imam pravo na raskid ugovora , uz njihovi obavezu da mi isplate razliku u mom plaćanju njihovih usluga za vreme doik mi je bio isečen kabl . Ili mi Vi predlažete nešto treće ? Hvala na razumevanju i odgvovoru , Rodoljub
21:43 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani, kod postpaid usluge imate prava na raskid ugovora uz plaćanje razlike u ceni do pune cene i verovatno priključne takse. Za vreme kada Vam usluga nije bila pružena - imate prava na umanjenje računa.
Petar 20:56 11.02.2022
Hvala vam na odgovoru Aleksandra..ali u pitanju je box 3..fiksni tv i net..a to isto imam i kod roditelja..ne trebaju nam dva fiksna dva neta itd...kako onda da odradim sve to i raskinem
21:46 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Ukoliko ste ugovorili BOX 3, možete da nastavite da ga koristite, ili shodno upustvu u tekstu gore raskinete ugovor uz plaćanje pune cene za prethodne mesece.
Rastislav 20:56 11.02.2022
Poštovani, imam problem sa kablovskim operaterom od početka ugovornog perioda. Naime u promo periodu operater mi stalno pridodaje određene TV sadržaje koje uopšte nisak koristio. Proteklih meseci su mi računi ispravljeni i prihvaćen je prigovor. Problem se javlja što svakog meseca se ponavlja ista greška i operater očito ima problem da otkloni neispravnost koja se prenosi nac sledeći mesečni račun. Sama usluga je sasvim zadovoljavajuća, ali strepnja se javlja kada stigne svaki naredni mese jer je u račun uneto ono što nisam koristio. Molim Vas da mi pomognete da iznađem modus koji bi bio zadovoljavajući za obe ugovorne strane. Unapred zahvalan. š
21:43 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Rastislave, ukoliko ne pronađete modus sa samim operaterom, uvek možete elektronski podneti žalbu na operatera RATEL-u.
Dragana 20:57 11.02.2022
Postovani,živim u inostranstvu potpisala sam ugovor sa mts uzela box3 paket koji istice u decembru tekuće godine.S obzirom da sam ostala bez posla i ne živim u stanu u Beogradu zanima me dali je moguć raniji raskid ugovora ili prelazak na neki niži paket.U mts-u mi je rečeno da je nemoguće raskinuti ugovor tj ili isplatiti uslugu do isteka ugovorene obaveze.Da li imate neku sugestiju?
21:44 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovana, kao što smo naveli u tekstu gore, ukoliko ste uzeli uređaj, ili platite preostale pretplate, ili isplatite katalošku vrednost telefona na dan uzimanja i zahtevajte raskid bez plaćanja preostalih pretplata. Ukoliko ste pak uzeli POPUST, imate prava da samo platite razliku do pune cene i raskinete bez plaćanja preostalih pretplata.
Goran 21:04 11.02.2022
Poštovani imam potpisan ugovor sa mts paket box 3. 16.03.2021 sam prijavio da mi ne radi fiksni telefon a da zbog toga ne radi kablovska ni internet. Sledeći dan je došao majstor. Popravio je da bi posle par sati opet telefon bio mrtav. Odlazio sam u poslovnicu mts u Čačku da prijavim kvar. Samo su mi rekli da je grupna smetnja. 26.03.2021 sam podneo pisanu žalbu jer kvar nije otklonjen. 29.03. Došao je majstor i rekao mi da je podzemni kabal negde u prekidu. Ni reč nije rekao kada će kvar biti otklonjen. Zanima me da li mogu da raskinem ugovor sa.mts zbog toga što nisu otklonili kvar.Ugovorena obaveza mi ističe 03.09. 2021.Unapred hvala na odgovoru.
21:48 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani, Uslove za raskid ugovora bez penala i procedure smo naveli u samom tekstu bloga. Obzirom na prekide, svakako imate prava na umanjenje računa za sve dane za koje Vam usluga nije pružena.
Aleksandar 21:05 11.02.2022
Poštovani, sklopio sam ugovor na 24 meseca sa mts box3 paket (12 meseci po 1 dinar+ 12 meseci pretplata).Evo već pet meseci koristim i dobijam račun pred isključenje za navodno dug koji treba platiti do 08.04.2021.Pre oko 2 meseca isti problem pokušao sam da rešim telefonski sa operaterom koji je navodno isključio neke pakete koje nisam ni tražio ni koristio, već samo ono po ugovoru.Šta mi savetujete u vezi duga i raskida ugovora, da li podneti žalbu?
21:48 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani, Najbolje je da što pre podnesete zvaničnu žalbu operateru na iznos računa.
IvanaM 21:05 11.02.2022
Poštovanje, u toku marta ove godine sam mts-u prešla sa paketa omorika 2 (u toku ugovorne obaveze) na veći paket omorika 3 uz telefon. Stigao mi je račun za mart a jedna od stavki za naplatu od 14 800 dinara je "Naknada stete zbog raskida ugovora". Koliko znam, a i na njihovom sajtu piše, da se prelazak sa slabije na jaču tarifu ne naplacuje u toku ugovorne obaveze... Da li je moguće da su pogrešili ili je meni nesto promaklo pa treba to da platim?? Hvala:)
21:47 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani, Očigledno je došlo do propusta od strane operatera. Ne smeju da Vam naplaćuju raskid ugovora, ukoliko ste isti ugovor obnovili (sklopili aneks) pogotovo na veći paket. Podnestite zvaničnu žalbu operateru.
Светозар 21:06 11.02.2022
Поштовани! Склопио сам уговор са МТС на 2 године коришћења кућног интернета са месечном накнадом од око 1700дин. После пар месеци сам се преселио на другу адресу где МТС има техничке проблеме да се прикључи на зграду и већ једно месец и по дана ја немам интернет а они ми стално обећавају да само што није. Написао сам молбу за раскид уговора јер не могу да плаћам нешто што не користим. Да скрати причу нису ми одговорили, али кад сам упутио званичан захтев за раскид уговора одговорили су ми за шта морам да платим пенале од око 8500 дин, што ми је чудно јер они немају никакве губитке сем 2 гратис коришћења интернета који су ми дали а то је негде око 3500дин . Шта да радим?
21:47 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani, morate biti uporni sa podnošenjem žalbi na kvalitet usluge, sve dok ne dobijete od njih zvaničnu potvrdu da su loši tehnički uslovi, na osnovu kojeg imate prava na raskid bez penala.
Aleksandra 21:07 11.02.2022
Postovani, da li mogu da raskinem ugovor sa Vip-om, samo zato sto je on sada postao A1?
21:44 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovana, verujemo da ne postoji pravni osnov za raskid ugovora usled toga što je pružalac usluga promenio poslovno ime i brend. FIrma Vip Mobile je promenila ime, ali je ostao isti PIB i samim tim zadržavaju pravno sva prava i obaveze po sklopljenim ugovorima.
Miloš 21:07 11.02.2022
Dobar dan! Imam box3 paket u mts-u. Non stop imam prekid iptv signala i slika na tv-u koči i secka. Dolazili su iz korisničke podrške i rekli su da imam slab signal i da sam previše udaljen od centrale, odnosno ne postoje tehnički uslovi za normalno gledanje tv - a. U mts poslovnici mi traže da platim penale za raskid ugovara iako oni nemaju tehničke uslove. Kako da rešim situaciju? Hvala
22:09 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Miloše, ovo je klasičan primer igre gluvih telefona preko leđa korisnika. Potrebno je da tražite pismeno odgovor da su loši tehnički uslovi, pa na osnovu tog dopisa podnesete novi zahtev/žalbu za raskid bez penala. Samo tim redosledom morate da idete, odlaskom u poslovnicu, njihovi zaposleni ne žele da Vama veruju na reč, već gledaju šta stoji u sistemu, a to je ugovorna obaveza. Ukoliko dobiju zahtev za raskid bez penala, odmah žalba RATEL-u.
Jovan 21:08 11.02.2022
Poštovanje , Ugovorena obaveza kod SBB-a od 24 meseca je istekla. U Ugovoru je naveden otkazni rok od 30 dana,kada im se zvanicno uruci raskid Ugovora,da li oprema moze da im se vrati 30-ti dan,tj.da li mogu usluge da se koriste do poslednjeg dana? U Ugovoru koji je sacinjen stoji,"pisanim putem se raskida Ugovor",Ugovor je sacinjen pre stupanja na snagu Zakona o elektronskom dokumentu. Pitanje; Da li je validan raskid Ugovora putem E-mail? (podrazumeva se da bude potpisan i isti skeniran te takav poslat drugoj strani) Zahvaljujem.
21:47 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani, Predlažem Vam da svu opremu zajedno sa zahtevom za raskid ugovora spakujete i pošaljete POST EXPRESS-om i obavezno čuvate adresnicu. U zahtevu navedite da izričito zahtevate raskid ugovora zaključno sa danom prijema opreme kod njih i samo i isključivo do tog dana im platite. Zahtevanje otkaznog roka je u potpunosti nezakonito, ali operater SBB nažalost sprovodi svoju samovolju.
Marija 21:08 11.02.2022
Postovani, molim Vas da mi pojasnite koja su moja prava u slucaju da sam nezadovoljna telefonom koji sam uzela preko paketa. Telefon je kod mene 7 dana, uzet preko paketa Omorika 1 sa novim potpisanim ugovorom na dve godine. Uz paket placam dodatno 1000 din mesecno za telefon. Nisam zadovoljna modelom telefona pa me zanima da li postoji opcija da mi zamene za drugi model
21:46 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovana, kvalitet uređaja i samo zadovoljstvo istim nije u direktnoj nadležnosti operatera kao pružaoca usluga. Svakako ukoliko telefon ima bilo kakvih nesaobraznosti, savetujemo Vam da odnesete telefon u servis i zahtevate da Vam ne popravljaju telefon, već izdaju potvrdu o neispravnosti. Sa tom potvrdom idete kod operatera i oni Vas razdužuju za taj telefon i onda birate novi telefon. Savetujemo Vam da se pre odaberete za pospust, a telefon možete kupiti po znatno nižoj ceni i na našem sajtu.
Melinda h 21:09 11.02.2022
Poštovanje kako da raskinem ugovor sa vip om što sam uzela internet karticu koji su rekli da može da se koristi u ruteru a ustvari ne može! To su nas isključili odmah posle mesec korišćenja a posle su rekli da to samo može koristiti u jednom uređaju! A prodavci su rekli pre kupovine da može a to je rekla kazala! Nažalost to ne mogu dokazati. neo neo max na promociji koji jako loše radi i jednostavno mi se ne sviđa njihova usluga i lepim rečima sam zeznuta pri kupovini istog. Nisu mi objasnili nista u vezi tarife! Vip je prešao u A1 dali imam pravo na raskid ugovora bez penala.?
21:46 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovana, zbog premene poslovnog imena ne postoji pravni osnov za raskid ugovora, ali svakako postoji osnov ukoliko oprater ne isporučuje uslugu u ugovorenom kvalitetu. Podnestite zvaničnu žalbu na kvalitet usluga, pa shodno tome tražite da raskinete ugovor bez plaćanja penala.
Samir 21:10 11.02.2022
Postovani, Obracam vam se sa molbom da mi pomognete. Imao sam ugovor, sa firmom Next fiber iz Novog Pazara, koja se bavi pruzanjem usluga televizije i interneta, zbog loseg protoka interneta, pre 14 meseci predlozili i obecali su da potpisemo novi ugovor, gde bi internet bio brzi, ali i veca nadoknada. Sto sam i ucinio i ako je predhodni bio i dalje vazeci. Internet nakon toga nije bio brzi, vec sporiji, pa sam se ja odlucio na raskid ugovora, jer ne mogu da placam uslugu koja nije u skladu sa ugovorom. Kada sam im se obratio sa zahtevom za raskid ugovora, 13. aprila, vratio istog dana opremu i platio internet za mesec dana unapred, moj zahtev je odbijen. Prema njihovim recima, imao sam jedan zahtev za reklamaciju, koji je uspesno resen. Ja imam dokaz u vidu liste poziva, sa datumima, da sam im se obracao jos nekoliko puta, sto preko broja koji je dat za tehnicku podrsku, sto preko radnika koji je dosao to jednom da popravi kvar, ali imam i dokaz da sam na njihovoj fejzbuk stranici ukazivao na sporost interneta. Dodatno sam placao i sportske kanale, kojih jedno vreme uopste nije ni bilo. U odgovoru na moj zahtev, navedena firma navodi kao uslov za raskid ugovora obavezu da platim narednih 10 meseci (dok se napuni 2 godine) Na moje dokumentovanje i dokazivanje, oni cute. Poslao sam im (navedi broj mejlova), ali odgovor ne dobijam. Sto je izgleda njima u interesu, ne koristim ni internet ni televiziju, a dok god ne dodje do raskida ugovora, obavezivace me na placanje. U prilogu vam saljem ugovor. Rec je o vrsti ugovora po kojem sam od prvog dana placao punu nadoknadu, nisam od njihove firme uzeo nijedan uredjaj (telefon, tv i sl.). Saljem vam njihov odgovor na moj zahtev. Ukoliko budete bili voljni da mi pomognete, poslacu vam testiranje brzine interneta kao prijavljenu reklamaciju i listu sa trajanjima poziva i datumima upucenim toj firmi, kao i sliku ceta sa fejzbuka. Mogu da vam posaljem i sadrzaj mejlova, gde sam molio samo da mi odgovore da su primili iste. Odgovora nije bilo. U nadi da cete mi pomoci, Samir Kurtanovic
21:44 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Samire, mi nažalost nismo advokatska kancelarija i ne možemo da dajemo pravne savete, odnosno naš BLOG i svi odgovori su samo smernica na to koja prava kao potrošači imate. Svaki pojedinačni slučaj je za sebe i potrebno mu se posvetiti na adekvatan način. Što se tiče Vašeg problema, sa pravne strane, obzirom da niste ostvarili nikakav popust, imate prava na raskid bez plaćanja dodatnih meseci do isteka ugovora, uz eventualnu naplatu priključne takse. Ukoliko odbiju zahtev za raskid bez penala, obratite se prvo RATEL-u, pa onda i Tržišnoj inspekciji.
Jelena 21:10 11.02.2022
Postovani, Blokiran mi je racun u banci sad (2021.god)zbog navodnog duga prema MTSu iz 2017.godine,a pritom nisam dobila nikakvu opomenu na adresu,niti su racuni stizali na istu posle isteka ugovorne obaveze od dve godine.Da nisam otisla do banke,ne bih ni saznala o cemu se radi. Te dve godine je internet uredno placen,samo nisam sigurna da li sam posle isteka ugovora isla do poslovnice da ga pismeno raskinem,ali usluge svakako nisam koristila posle isteka ugovorne obaveze.Zanima me kako mogu da me tuze i blokiraju racune u banci(doslo je do izvrsitelja)a da me ni na koji nacin prethodno ne obaveste?Napisala sam prigovor u Mtsu,ali me zanima kako dalje da postupim ukoliko mi odbiju prigovor.
21:49 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Draga Jelena, možda je najbolje da se posavetujete sa nekim advokatom. Verujemo da su svakako morali da Vam dostave tužbu pre nego što je došlo do samog izvršenja. Sa drguge strane, sve usluge i nakon isteka ugovorne obaveze nastavljaju da teku i postoje. Ugovorna obaveza je samo minimalni period na koji ste se obavezali da ćete koristiti neku uslugu, na konto nekog benefita koji su Vam pružili. Svakako je potrebno da reskinete svaki ugovor za uslugu koju ne koristite, jer samo tako možete dokazati prestanak korišćenja usluge (i naravno vraćanje opreme operateru). Ukoliko ste vratili opremu operateru, već to može biti osnov da Vam otpišu sve naplaćene mesece, jer samim vraćanjem opreme - niste bili u mogućnosti da koristite uslugu koju su Vam tarifirali.
Jovan 21:11 11.02.2022
Poštovani možete li mi objasniti 2009 god sam sklopio ugovor sa vip-om sada A1 i izmirivao svoje obaveze sve dok mi 2012 nije stigao abnormalni račun koji ja nisam hteo da platim,nakon toga oni su moj dug verovatno prodali ili dali nekoj advokatskoj agenciji ili šta već i sad posle 9 god sada je 2021 god meni stiže da ja to izmirim ili će me tužiti,imaju li oni pravo na to posle toliko godina!!!Hvala
21:50 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Jovane, dugovanje prema telekomunikaqcionim operaterima zastareva kroz godinu dana od dana poslednjeg izdatog računa. Ukoliko je operater u tom roku podneo tužbu, onda ne zastareva do okončanja procesa. Prodavanjem dugovanja agenciji za naplatu potraživanja ne zaustavlja se rok zastarivanja.
Aleksandra 21:11 11.02.2022
Poštovani, korisnik sam MTS-a kao mobilnog operatera. Cena paketa Omorika 1 je odjednom skočila o čemu me nisu obavestili. Cena je prvo bila 1100 dinara, kada mi se ugovor automatski produžio nisu me obavestili o povećanju cene tarife. Takođe, na sajtu piše da se ta tarifa plaća 1400 din (nisam uzimala mobilni telefon od njih), a meni je račun svaki mesec 2100 dinara, kao da imam Omorika 2 tarifu, a nemam. Kakva su moja prava u tom slučaju što se tiče prelaska kod drugog operatera, ako mi je račun veći za 700 dinara nego što je naznačeno na njihovom sajtu? Hvala unapred.
21:50 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovana Aleksandra, ne postoji pravno "automatsko produženje ugovora". Vi ste ugovor sklopili na određeni vremenski period, nakon isteka tog roka, ugovor se ne produžava automatski, već se nastavlja kao usluga bez ugovorne obaveze. Obzirom da je ugovor istekao, Vama su verovatno istekli i benefiti - odnosno POPUSTI koji su Vam bili definisani na tom broju. Kako nemate ugovornu obavezu, u bilo kom momentu možete da prenesete broj kod drugog operatera pod uslovom da je izmiren poslednji račun.
Dejan Manić 21:12 11.02.2022
Poštovani, Sa moje privatne kuće to jest sa krova moje kuće idu 5 kabla za vezu prema komšijama. Kako mi je ugovor istekao a ponuda mi je samo jedan mesec po 1 din. Tražim da se kablovi izmeste sa mog krova jer telekom koristi moj krov kao ,, banderu" oko 40 godina.Pisao sam zahtev ali još uvek nema odgovora. Ukoliko uskoro ne dobijem odgovor biću primoran da pokrenem sudski proces i naplatu korišćenja mog privatnog poseda. Postoji i mogućnost dogovora. S poštovanjem, Dejan Manić
22:09 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Dejane, Zakonski rok za odgovore po zahtevima je 15 dana od dana prijema. Nakon toga ste u obavezi da pokrenete sudski postupak zarad zaštite Vaših prava i interesa.
Jelena Pejcic 21:13 11.02.2022
Poštovani, korisnik sam usluge Supernove (kablovske televizije) i kako je ugovorna obaveza od 2 godine istekla, došla sam u poslovnicu, vratila aparat i raskinula ugovor. Međutim, rečeno mi je da sam po ugovoru koji sam potpisala obavezna da platim još jedan mesec zbog otkaznog roka od 30 dana. Da li je to u redu s obzirom da usluge tih 30 dana ne koristim? Ispada da je ugovor potpisan na 25 meseci a ne na 24 meseca. Interesuje me vaše mišljenje da znam da li da pišem prigovor na račun. S poštovanjem, Jelena Pejcic
21:51 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Draga Jelena, Naplata usluge koju niste ni koristili je u potpunosti protiv zakona. Potrebno je da vratite opremu i zatražiti POTVRDU o vraćanju opreme. Ukoliko ne žele da Vam daju potvrdu, zahtev sa sve opremom pošaljite kurirskom službom na adresu sedišta operatera i platite uslugu do datuma prijema opreme. Prigovor Vam svakako neće uvažiti jer su oni ubeđeni da ste to u obavezi samo na osnovu toga što su u ugovoru naveli da je "otkazni rok" 30 dana. Nakon što platite sve dospele račune do datuma vraćanja opreme niste u obavezi da platite bilo šta. Svaka njihova tužba da dugovanje je lako oboriva na sudu.
Nenad 21:13 11.02.2022
Poštovani, potpisao sam ugovor sa MTS-om na dve godine i prevaren sam zato što mi je obecano da cu dobiti benefit od 6 meseci po 1din a sada se ispostavilo da sam zbog telefonskog aparata i aneksom ugovora koji ponistava prvi ugovor imam samo 3 meseca po 1din iako su me uveravali da ce mi samo racun biti veci za 700din ako uzmem telefon. Sada hocu da raskinem ugovor i oni zahtevaju da platim ceo iznos za narednih 21 mesec a po meni bih trebao da platim samo iznos telefonskog aparata i pun iznos racuna za 3 meseca bez benefita. Da li sam u pravu? Hvala
22:09 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Nenade, U potpunosti ste u pravu. Potrebno je da operateru platite vrednost telefona (ne doplate za telefon) kao i razliku do pune cene paketa bez benefita za 3 meseca.
Olivera 21:14 11.02.2022
Poštovani, prilikom online dostave robe u stan i plaćanja karticom na pos terminalu, nema signala i plaćanje se odbija. Kad dostavljač sidje ispred zgrade i uhvati signal, račun bude naplaćen. Korisnik sam Telenora. Kako da rešim ovaj problem i koja su moja prava? Unapred hvala. Srdačan pozdrav.
21:53 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Draga Olivera, Zavisi sa kojim operaterom radi konkretni POS terminal. Tako da je najbolje da se obratite operateru koji ima poteškoća sa signalom u Vašoj zgradi.
Aleksandra 21:14 11.02.2022
Da li postoji zakonska obaveza preuzimanja dugovanja odnosno isplate mob. uređaja, nakon smrti nosioca paketa?
21:53 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Draga Aleksandra, Ne postoji zakonska obaveza preuzimanja bilo kakvih obaveza iza pokojnika. Operater je dužan da po osnovu smrti pretplatnika raskine ugovor.
Rade 21:15 11.02.2022
Postovani u vezi sa raskidom ugovora, trazio sam da raskinem ugovor za broj telefona koji je koristila moja cerka, jer su naplatili usluge koje nisu izvrsene (sms poruke su mi naplatili u jednom danu su sve sms poruke bile i isle su svakih 10 sekundi, a da pri tom niko od osoba kojima je navedeno da je otišla poruka tu poruku nije dobio) To sam reklamirao reklamaciju su odbili kao neosnovanu, bez da su mi naveli tacno poruku koja je poslata. Uz to su mi odgovor na reklamaciju dostavili tek posle 45 dana. Isti odgovor sam ponovo reklamirao, isti dan, a oni su posle 5 dana iskljucili broj, a da mi nisu odgovorili na novu reklamaciju. Po ugovoru ne smeju da iskljuce broj dok ne rese reklamaciju.Na kraju sam trazio raskid ugovora 10 juna, danas je 02.07.2021 odgovor jos nisam dobio. Koji je njima rok da odgovore na zahtev za raskid ugovora
21:53 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Rade, zakonski rok za davanje odgovora po reklamacijama i zahtevima je 15 dana od dana prijema reklamacije. Operater može da produži rok samo ukoliko pismeno izvesti korisnika da je potrebno više vremena za rešavanje reklamacije i navede osnovane razloge.
Radovan 21:15 11.02.2022
Poštovani, zanima me da li je moguce raskinuti ugovor sa sbb jer sam se preselio negde gde nema tehnickih mogucnosti za sbb. Hvala
21:54 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Radovane, naravno da je moguće da raskinete ugovor bez bilo kakvih dodatnih troškova ukoliko ste se preselili na adresu na kojoj operater nema tehničkih mogućnosti, odnosno ne može da isporuči uslugu. Operateru priložite bilo kakav dokaz o tome da ste se preselili
Nikolina 21:16 11.02.2022
PoImam problem sa ORION telekomom zbog prestanka korišćenja njihovih usluga pa mi je potreban strucni savet. Naime koristila sam internet usluge ORION telekoma po ugovoru 12meseci počevši od 22.02.2019. Isti nisam produžavala al isti se produžava po automatizmu iako sam im u telefonskom razgovoru navela da ne želim ugovor pa su mi po isteku istog obračunavali usluge po većoj tarifi. 15.06.2021.g sam im vratila opremu i rekla da ne želim da nastavim saradnju. Problem je nastao kad su mi rekli da bez obzira što sam vratila opremu i nisam u ugovorenoj obavezi moram da nastavim da plaćam usluge još 30 dana. U potpisanim ugovoru koji je istekao se nigde ne navodi otkazni rok I obaveza plaćanja 30dana Ja ne želim da plaćam usluge koje nisam koristila i za kojem smatram da nemaju pravnu osnovu. Molim vas za savet. Nije to neki veliki novac upitanju je oko 2000din al posto nisu bili korektni u saradnji ne želim ni dinara da im dam. Zanima me da li oni zbog tog ne plaćenog iznosa mogu da me zakonski terete i da li sam ja u pravu? U prilogu je ugovor koji sam potpisala.
21:54 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Draga Nikolina, lično smatramo da je uslovljavane otkaznim rokom u potpunosti protivzakonito i da operateri nemaju na to nikakva zakonska prava. Čak i ukoliko ste se ugovorom obavezali na zakonski otkazni rok, kada im vratite opremu, ne mogu da Vam isporuče uslugu, pa samim tim je nezakonito da naplaćuju nešto što nisu isporučili.
Katica 21:16 11.02.2022
Kupila sam telefon na ugovor ore mesec dana i nisam zadovoljna kako radi, konkretno, u roku of mesec dana kvalutet fotografija se pogorsao iako telefon nije ni udaren niti pao. Da li postoji mogucnost zamene telefona za neki drugi brend ili sta mi je ciniti?
21:54 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Draga Katice, Telefon možete da zamenite samo ukoliko postoji neki kvar na uređaju, odnosno nesaobraznost. Ukoliko se kvalitet fotografija drastično pogoršao, predajte telefon na servis i zahtevajte zamenu.
David 21:17 11.02.2022
Postovani, Imam 3 ugovora sa A1 (VIP). Vip kucni net koji istice 04.11.2021; jedan broj koji takodje istice 04.11.2021 i jos jedan ugovor pod kojim je moj broj i telefon, taj ugovor istice 11.03.2022. Ja bih zeleo da raskinem sva tri ugovora sa njima sto pre, tj odmah. Pitao sam ih za raskid da me informisu, oni su rekli da odem do poslovnice da podnesem zahtev i da cu morati da platim sve rate koliko ih ima po ugovoru. Da li postoji nacin da raskinem sa njima sva 3 ugovora, (naravno vratim kucni net modem), a da ne placam te preostale rate? Razumeo sam iz prethodnih poruka da svakako moram otplatiti uredjaj tj telefon sto bih i uradio, znaci platio bih telefon ali ne i rate, da li postoji nacin da se to izvede? Jednostavno zelim da raskinem ugovor, nisam zadovoljan. Hvala unapred.
21:54 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Davide, Ukoliko ste uzeli bilo koji uređaj, potrebno je da operateru platite punu vrednost uređaja po njihovom cenovniku, kako bi dobili mogućnost raskida bez plaćanja preostalih pretplata.
Darko 21:18 11.02.2022
Poštovani molim Vas za pomoć. Već mesecima imam poteškoće sa isporukom kablovskog interneta i televizije SUPERNOVA kablovska.U poslednjih mesec dana kao i da nemam te usluge, toliko su česti prekidi.Više puta sam zvao , reklamirao, oni kao dodju ,nešto čačkaju i kao radi ali bukvalno dan dva i onda sve ponovo. Radim često od kuće i to mi stvara velike probleme. Sada sam odlučio da raskinem ugovor (njihov sam korisnik godinama), pre dva meseca su me zvali da produže ugovor na šta sam pristao ali ovo je postalo nepodnošljivo. Malo pre sam zvao njihovu službu i oni su mi rekli da ako hoću da raskinem ugovor moram da platim celokupni iznos do kraja potpisanog ugovora bukvalno oko 22 meseca , ja ih pitam a šta da platim kada nemam uslugu, oni ćute.Do sada sam sve račune redovno izmirivao.Molim Vas da li postoji neki zakon za mene ili oni stvarno mogu tako da traže.Molim za pomoć
21:55 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Darko, kao što u gore tekstu imate objašnjeno, operater mora da Vam omogući raskid bez ikakvog dodatnog plaćanja. Jedino što mogu da Vam naplate je razlika do pune cene, recimo ako ste dobili 3 meseca po 1 rsd račun, morate platiti punu cenu za te mesece.
Petar 21:18 11.02.2022
Postovani, predao sam u mtsu zahtev za raskid ugvora, za ocev broj. Razlog za raskid je smrt korisnika broja ( moga oca). Odgovor je da je ugovor zakljucen 27.06.2020. u kampanji NOVOGODISNJA KAMPANJA - TELEFONI uy POSTPAID, na neodredjeno vreme sa minimalnim vremenom vazenja od 24 meseca. Tom prilikom je preuzet uredjaj HUAWEI P40 LITE MIDNIGHT BLACK, uz definisanu dinamiku placanja u mesecnuim ratama, tokom 24 meseca. U slucaju raskida ugovora bi, u racunu za obracunski period tokom kog je izvrsen raskid ugovora, bio fakturisan ukupan iznos preostalih rata za preuzeti uredjaj. Osim preostalih rata za preuzeti uredjaj bila bi fakturisana i mesecna naknada, kao i ostvareni saobracaj do raskida ugovora, dok bi raskid ugovora bio realizovan bez fakturisanja naknade stete zbog prevremenog raskida. Pri predaji zahteva za raskid, ja sam rekao da ako treba da cu telefon da vratim, sada mi recite da li je normalno ovo i o cemu se radi...?
21:55 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Petre, za konkretan slučaj u slučaju smrti pretplatnika najbolje da se obratite nekom advokatu. Svakako smo mišljenja da bilo koji operater ne može i ne sme da tuži pokojnike.
janja 21:19 11.02.2022
od četvrtka 15.07.21.. godine prijavila sam kvar na internetu i kablovskoj. Sto puta sam zvala kol centar i kažu da budemo strpljivi da je zbog kvara u Pančevu Jagodini itd. dopšlo do prekida, ja živim u Indjiji i u mojoj ulici svi imaju tv i internet osim mene. Danas sam bila u poslovnici u Indjiji i ona je sve to zapisala i rekla da će poslati urgenciju a mislim da od toga nema ništa. Nedopustivo je da u 21 veku nemamo tv 4 dana . To je čisti bezobrazluk sve ostale kablovske kuće otkone kvar za par asati eventualno jedan dan a vama treba 5 dana a pritom račun ne umanjujete. Sramota. Najgori ste.
21:55 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovana Janja, u potpunosti se slažemo da je prekid od 4 dana nedopustiv. Molimo nam recite kome je bio upućen komentar "Najgori ste"???
Lella 21:20 11.02.2022
Možete li me posavetovati šta da radim. Prilikom obnove ugovora u MTS-u, nisam pristala da obnovim ugovor po ceni koja mi je ponuđena, za tarifu Omorika1, i radnica je predala zahtev Beogradu za popust. Posle par dana me zove predstavnica MTS na broj telefona, sa skrivenog broja, gde mi nudi tarifu Omorika 1 sa popustom od 1200 dinara, ukoliko potpišem ugovor na dve godine. Izrazila sam želju za net limit, ona je rekla da to iznosi 1300 dinara, i pristala sam. Takođe je rekla da će mi stići ugovor na adresu, gde će pisati da je cena ugovorne obaveze 1450 dinara ali da ne marim za to, jer će meni račun stizati sa popustom. Potpisala kao što je i rečeno, i gle čuda, stiže mi račun 1750 dinara? Ne znam o čemu se radi, i kako da raskine ugovor koji sam tek u junu obnovila. Ne mogu vam opisati kako se trenutno osećam, blago rečeno prevareno!
21:56 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovana Lela, u potpunosti razumemo kako se osećate, pogotovo kad ste tako obmanuti. Nažalost sada je jako teško da dokažete šta su Vam obećavali. Svakako imate pravo na raskid bez plaćanja bilo kakvih penala, ukoliko niste uzeli nikakav uređaj, potrebno je operateru da doplatite razliku do pune cene tarife koju ste uzeli i dužni su da Vas oslobode ugovornih obaveza.
Dusan 21:23 11.02.2022
Poštovani, da li postoji neki rok npr. 14 dana od potpisivanja ugovora sa MTS da se odustane od ugovora, ako je ugovor potpisan u poslovnici?
21:55 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Dušane, pravo na odustanak od ugovora važi samo kod ugovora sklopljenih na daljinu - odnosno van prostorija pružaoca usluga.
Đuro 21:24 11.02.2022
Poštovana Alexandra, sme li A1 ovo da radi?! Pre 4 godine sam prvi put uzeo VIP karticu na 24 meseca sa 50% popusta. Pre isteka ugovorne obaveze, zivkali su me da ranije produžim ugovor. Ugovor sam produžio mesec dana ranije. Pre par dana sam išao u A1 da uzmem novi paket i naišao na sledeću situaciju i dobio sledeću informaciju. Račun za JUL mesec ove godine ću morati da platim u punom iznosu jer mi je istekla promocija i popust završno sa Junom, i ako mi je ugovor do kraja Jula. Naime, problem je upravo to što sam produžio ugovor 1 mesec ranije. Nekom čudnom A1 logikom, ugovorom me vežu do kraja Jula, ali mi popust računaju samo do Juna, jer sam obnovom ugovora mesec dana ranije, skratio promotivnu cenu. Pa zar važeći ugovor nije na snazi do njegovog isteka od 24 meseca, bez obzira što je ranije produžen?Pa onda tek od sledećeg meseca da važi novi? Tom njihovom logikom, svi koji automobil registruju mesec dana ranije, izgubili bi mesec dana registracije. Pa ako reg. važi do 31.08 2021. a ja je produžim mesec dana ranije, ona će važiti do 31.08.2022, a ne do 31.07.2022.
21:56 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Đuro, u potpunosti se slažemo i nije logična ta njihova politika. A1 faktički novim ugovorom poništava prethodne promocije, što znači da je rađen aneks ugovora u kojem su morali da navedu da se prethodne promocije poništavaju. Za konkretan slučaj, ipak bi morao neki pravnik / advokat da pročita ugovore i da stručno mišljenje da li su pravno smeli to da urade. Svakako, smatramo da ukoliko je nešto pravno legalno a da nije moralno ispravno, ne treba to raditi jer se na taj način gubi ukazano poverenje korisnika.
Dejan 21:24 11.02.2022
Imam vip kucni inernet dve godine u januaru sam produzio ugovor na jos dve, prvi ugovor je bio na 100 giga a ovaj drugi 150 ali je problem sto konstanto modem ima los prijem signala te zbog toga imam i vecu potrosnju a jos veci problem je sto kad se udaljite vise od 7-8 metra vi izgubite wifi, bio sam u predstavnistvu trazili modem na testiranje ali i tu nebi nasli nista jer kazu modem je takav, predlozili su mi da kupim nekakve pojacivace signala sto meni ne pada na pamet, na moj predlog da mi se aparat zameni odbili su me kazu to je nemoguce, hteo sam da raskinem ugovor rekli su mi da mogu ali da platim penale do kraja isteka ugovora, sta da radim
21:56 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Dejane, ukoliko uz obnovu niste uzeli novi modem, imate zakonsko pravo na raskid uz obavezu da doplatite razliku do pune cene paketa. Ukoliko ste uzeli novi uređaj, potrebno je da operateru platite cenu tog uređaja. Pojačivač signala je sjajna stvar i rešiće Vam problem slabog signala bez obzira koji modem imate. Možete kod nas da kupite XIAOMI Mi Wi-Fi Range Extender Pro za svega 2.390,00 RSD
Nataša 21:25 11.02.2022
Na prepaid broju kod mts-a sam imala kredit čiji je rok isticanja bio 05.08.2021. Pre isteka roka za isticanje kredit a sam uplatila tarifni dodatak internet 7 dana 1 GB, koji je važio do 10.08.2021. Na dan isteka kredita 06.08.2021.,obrisan mi je i preostali iznos sa kartice (što znam da imaju pravo) i internet dodatak koji je trebao da bude obrisan tek za 4 dana.Zvala sam korisničku službu i oni su mi rekli da tako treba,kad se briše kredit,briše se sve. Vas pitam,da li je to tako,postoji li zakonski osnov za to,meni to izgleda kao nešto normalno,Hvala na odgovoru.
21:56 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Draga Nataša, ne zvuči logično da se brišu promocije kada se briše i kredit, ali to je već neka politika operatera. Možda bi bilo bolje da se sa ovim problemom obratite RATEL-u.
Strahinja 21:25 11.02.2022
Evo ovako imam ugovor u vip ili a1 sadasnji imam samo paket nemam telefon dali mogu da raskinem ugovor?
21:57 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Strahinja, Naravno da imate prava da raskinete ugovor, kao što smo u tekstu opisali. Potrebno je operateru da nadoknadite dosadašnji eventualni popust koji su Vam dali na broju.
Nemanja 21:26 11.02.2022
Postovani pre dva dana sam presao iz mtsa u vip, dobio sam 40gb mesecno sto je meni vise nego dovoljno jer sam u mtsu trosio maksimalno12gb i to ga nisam nikada gasio niti se povezivao na wi fi. Sad u vipu za dva dana mi je otislo 3gb i to sa povezivanjem na wi fi sto je nerealno. Nisam zadovoljan jer nije moguce da u vipu trosim 3x vise a jos pokusavam da ustedim povezivanjem na wi fi. Ugovor je na 24meseci. Da li mogu da raskinem ugovor?
21:57 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Nemanja, Naravno da imate prava da raskinete ugovor, kao što smo u tekstu opisali. Potrebno je operateru da nadoknadite dosadašnji eventualni popust koji su Vam dali na broju.
Predrag 21:27 11.02.2022
Istekao mi je box 3 paket i ja sam ga obnovio(3meseca gratis)Zbog preseljenja tražio sam da raskinem ugovor .U tom stanu je drugi stanar uzeo box paket na svoje ime Stiglo mi je da platim štetu koju su oni pretrpeli u iznosi od 50000 din Napominjem da je modem od prošlog ugovora.Da li je to normalno?I po kom metodu se odredjuje iznos koji moram da platim?
21:57 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Predraže, Modem i sve uređaje koje ste dobili od operatera potrebno je da im vratite. Sa druge strane operater pored štete za ne vraćene uređaje jedino ima pravo naplate 3 meseca koji ste dobili po 1 dinar.
Petter the Pan 21:27 11.02.2022
Dobar dan . Ja sam uzeo 12 meseci interenet u Telenoru , ali nisam uzeo nikakv uredjaj uz paket. Interent je ocajan ,prekida, i ja zelim da raskinem ugovor , ali oni me pritiskaju za nadoknadu . Da li imaju pravo , i koje mere ja trebam ili mogu da preduzem kako bi doslo do raksida ugovora ?
21:57 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Petre, potrebno je da se pozovete na SAOPŠTENJE Ministarstva Telekomunikacija, koje imate u tekstu gore. Obzirom da niste uzeli nikakav uređaj, operateru trebate da nadoknadite eventualno razliku do pune cene paketa (bez ugovorne obaveze).
Ivana 21:28 11.02.2022
Postovani, imam ugovor sa Beotelnet-om za kucni internet! Zbog preseljenja, nije moguce iz tehnickih mogucnosti da se namontira i instalira antena za prijem signala. Ugovor je na dve godine, a preostala su jos 15 meseca. Pod kojim uslovima mogi da raskinem ugovor, i da li je potrebno da im se isplate sve preostale rate! Hvala unapred!
21:58 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Draga Ivana, naravno da niste u obavezi da operateru isplaćujete preostale pretplate. Operater iz razloga preseljenja i nemogućnosti da Vam uslugu preseli treba odmah da Vas oslobodi svih ugovornih obaveza.
Nikola 21:28 11.02.2022
Dobro vece. Zanima me na koji nacin se moze resiti sledeca situacija. Naime, tokom boravka u drugi grad sam izgubio Telenor prenosivi kućni internet. Nisam ga nasao kasnije na adresi, a po listingu potrosnje vidim da neko vec koristi. Na koji nacin mogu raskinuti ugovor da ne placam preostale rate kad je ruter ukraden? Ostalo mi je još godinu dana ugovora.
21:58 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Nikola, imate pravo da od operatera zatražite da Vam izdaju drugu karticu koju možete da koristite. U tekstu gore smo detaljno objasnili uslove pod kojima možete da raskinete ugovor pre isteka roka.
Aleksandar 21:30 11.02.2022
Postovani, u maju mesecu ove godine sam obnovio ugovor sa MTS-om. Niko od yaposlenih me nije obavestio da se sada dodatni STB uredjaj placa (posto sam ga prilikom sklapanja ugovora dobio besplatno), kao i da su u medjuvremenu paket kanala, tako da sam sad na paketu sa desetak kanala manje nego ranije. Na pomen raskida ugovora, receno mi je da moram da isplatim sve mesecne obaveze do kraja isteka ugovora, sto znaci do maja 2023.godine. imaju li prava oni na to, ili je to cisto zastrasivanje korisnika? Hvala unapred.
21:58 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Aleksandre, naravno da nemaju prava naplate usluga koje neće ni isporučiti niti penalizovanja korisnika. Potrebno je da podnesete zvaničan zahtev u kojem ćete se pozvati na mišljenje ministarstva koje možete naći u našem tekstu iznad. Jedino što mogu da Vam naplate, je iznos pune pretplate, ukoliko ste recimo dobili 3 meseca po 1 rsd, da naplate te pretplate.
Marija 21:35 11.02.2022
Poštovani, Nadam se da ćete i meni odgovoriti. Naime istekao nam je ugovor sa Orionom prošle godine. Oni su želeli da naprave novi ugovor, ali pošto mi nismo planirali da budemo na istoj adresi sledeće godine, rekli smo da ne želimo. Dogovor je postignut da plaćamo dodatno mesece kada koristimo bez ugovorne obaveze. I kada dođe vreme, vratimo ruter i prekinemo usluge. Nakon toga smo plaćali internet 6 meseci po povišenoj ceni (1670 din.) iako nismo imali takav dogovor. Međutim sada kada smo došli da se "raskusuramo", oni nam govore kako smo potpisali ugovor do kraja 2022. godine. Šta da radimo? Ugovor nije potpisivan.
21:58 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovana Marija, vratite im opremu i obavezno tražite POTVRDU / PRIZNANICU da ste opremu vratili. Zaključno sa tim datumom podnesite opeateru zahtev da se ugovor radnike i niste dužni da im više plaćate. Ukoliko Vas budu tužili za bilo kakvko dugovanje, svaki advokat će pristati da Vas zastupa besplatno pa da se naplati od njih, obzirom da se radi o nepostojanju ikakvog ugovora.
Sladjan 21:36 11.02.2022
Postovani,koja je procedura za raskid ugovora posto sam u inostranstvu a ugovor je vec istekao?Hvala
21:59 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Slađane, zavisi od operatera do operatera, ali svakako možete operateru da dostavite zahtev za raskid ugovora putem obične ili elektronske pošte.
Milutin 21:36 11.02.2022
Poštovani, pre 2 meseca sam potpisao ugovor na 24 meseca sa MTS-om za tarifu od 1500 din (bez ikakvih popusta), a sada vidim da tarifa od 800 din ispunjava sve što mi je potrebno (u momentu potpisivanja ugovora ta niža tarifa je bila drugačija i tada mi nije odgovarala, sada mi odgovara). Da li je moguće raskinuti potpisani ugovor i onda potpisati novi ugovor za pomenutu jeftiniju tarifu? Hvala! (pročitao sam sva pitanja i odgovore ali nisam naišao da neko hoće da pređe iz skuplje u jeftiniju tarifu, obično ljudi hoće da menjaju operatera, pa me zanima da li ima slučajeva raskida ugovora i ostanka kod istog operatera)
21:59 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Milutine, obzirom da operater zasiguno ne bi dozvolio smanjivanje tarife, prvo što se potrebno u skladu sa ovim zakonima je da raskinete postojeći ugovor, a nakon toga slopite novi. Možda svakako prvo pokušajte da se obratite operateru, sa molbom da Vam izađu u susret bez raskidanja ugovora da promene tarifu.
Boban 21:37 11.02.2022
Poštovanje. Prvo hvala na odličnom tekstu. Moje pitanjenje sledeće... Interesujem me da li imam pravo na raskid ugovorne obaveze sa "kućom" A1, budući da sam ugovor zasnovao sa firmom VIP, a i produženje ugovora zasnovnao je sa VIP-om. Dakle, da li automatski stičem pravo na raskid ugovorne obaveze zbog promene vlasnika firme sa kojom sam zasnovao prvobitni ugovor. Hvala...
21:59 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Bobane, smatramo da promena imena kompanije / brenda ne može biti od uticaja na ugovorni odnos. Takođe, A1 nije promenio vlasnika, već samo poslovno ime. Čak i da je poromenio vlasnika, novi vlasnik preuzima sve prava i obaveze iz ugovornog odnosa, što se desilo sa korsnicima Kopernikus-a, pa onda Moja Supernova doo, pa sad Telekom Srbija A.D. Promena vlasnika nema uticaja na ugovorni odnos.
Јања Терзић 21:38 11.02.2022
2019 сам узела телефон у мтс-у и отплатила га у августу и продужила уговор. Хтела сам да останем у њиховој мрежи и узмем нови телефон на који сам чекала две недеље али су рекли да га немају у понуди и да се неће ни враћати, па сад плаћам само тарифу. Да ли је могуће да раскинем уговор да бих прешла у А1 из разлога што они имају тај телефон на стању
21:59 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovana, koliko smo razumeli Vama je već istekla ugovorna obaveza i samo plaćate tarifu, stoga u potpunosti ste ispunili uslove za prelazak u drugu mrežu. Sve što trebate da uradite je da odete kod drugog operatera i sa njima odaberete telefon i tarifu. Svakako predlažemo da preko Call Centra ipak proverite tačan datum isteka ugovorne obaveze kod MTS. Još jedna opcija je da kod postojećeg operatera obnovite ugovor sa popustom, a telefon možete i sami kuptiti po znatno nižim cenama, kao kod nas.
Milutin 21:39 11.02.2022
Poštovani, hvala na odgovoru na prethodno pitanje! Sada me zanima kako u praksi izgleda raskidanje postojećeg ugovora tj. na šta da se pozovem da? Da li je ispravno reći "na osnovu grupe saopštenja koju je početkom 2018 godine objavilo Ministarstvo Trgovine, Turizma i Telekomunikacija svim Mobilnim i Kablovskim operaterima"? Veliko hvala!
21:59 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Milutine, U praksi raskid ugovora, odnosno oslobađanje od ugovorne obaveze je najsvrsishodnije da podnesete u pisanom obliku i pošaljete preporučenom poštom na sedište operatera. U zahtevu OBAVEZNO naglasite da želite RASKID UGOVORA ZARAD PRELASKA U DRUGU MREŽU, kako bi broj nastavio da funkcioniše bez ugovorne obaveze. Da ne bi slučajno operater protumačio da treba da Vam ugasi broj. U zahtevu se slobodno pozovete na ovo mišljenje ministarstva, zakon o zaštiti potrošača i sačekajte odgovor.
Desanka 21:39 11.02.2022
U Februaru mesecu 2021 sam potpisala ugovor sa mts za box 4 beli paket, jako sam nezadovoljna uslugom. Salju mi racune i smsom i na adresu , vise ne mogu da pohvatam sta placam i koliko, kada sam ja potpisala ugovor jos uvek je bilo moguce uzeti telefon za 1 dinar sada mi kazu da ne mogu vise da uzmem telefon zaq dinar i ako je to bilo moguce u momentu kada sam sklopila ugovor sa njima. Trebalo im je 2 ipo meseca da mi instaliraju svu opremu i traze mi da im ta 2 meseca platim kao omoriku 3 koja kosta 4 i nesto hiljade! Kao da sam ja ugradjivala 2 meseca optiku a ne oni! Zelela bih da raskinem ugovor sa njima ali ne bih im ni 1 dinar dala jer su me prevarili . Sta da radim?
22:00 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovana, kao što sam tekst gore navodi, imate prava raskida ugovora bez obzira na razloge. Operateru trebate da nadoknadite vrednost uređaja (mobilnog telefona) koji ste uzeli, i razliku do pune cene paketa.
Mladen 21:40 11.02.2022
Podtovami.Greskom sam junski racun platio dva puta kod Telekoma. Do danas moji prigovori nisu reseni. Ugovor mi istice 25.12.2021. Da li mogu na osnovu toga da ranije pterjem kod drugog operatera
22:00 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Ukoliko ste greškom platili dva puta račun za neki mesec, trebate da tražite povraćaj novca ili da Vam operater zaračuna da ste u avansu za taj iznos pa umanji uplaćeni iznos od narednog računa. Obzirom da je decembar jako blizu, možda je bolje da sačekate istek ugovora. Svakako ukoliko reklamacije nisu rešili u zakonskom roku od 15 dana i nisu Vas obavestili o tome, možete se žaliti nadležnoj inspekciji i RATEL-u.
Igor 21:41 11.02.2022
Da li se plaća redovna pretplata Telekomu u koliko odlučim da prenesem fiksni broj u SBB putem migracionog koda? Zanima me, da ne bih plaćao na 2 strane
22:00 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Igore, ukoliko usluge prenesete kod drugog operatera, prethodnom operateru samo trebate da izmirite poslenji račun.
Bata 21:42 11.02.2022
Sklopio ugovor pre neki dan kod telenora ali ne bas ko sto smo se dogovarali i pricali.ali nema veze pitanje dali mogu da raskinem taj ugovor ugasim broj po njihovom ne mogu dok ne isteknu dve godine
22:00 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Bato, imate puno pravo da raskinete ugovor, pod uslovima koje smo naveli u tekstu. Ukratko, potrebno je da im nadoknadite uređaj ukoliko ste ga uzeli ili eventualne popuste koje su Vam dali
Aca-San 21:42 11.02.2022
Moje postovanje, molim vas za pomoc i savet kako da raskinem ugovor sa Orion Telekom imam net i tv paket kod njih na 2 godine, hocu da ponistim ugovor i ne zelim da koristim njihove usluge jer nisu kvalitetne drugo ugovor su mi menjali van dogovora samnom kad ih pozovem jedan kaze jedno drugi drugo i tako kao slucajno pogrese da bi na kraju opet ja izvisijo. Dali ja mogu da vratim opremu njihovu i da raskinem ugovor i dali imaju pravo da mi traze da im platim za 2 godine penale ? Molim za pomoc, hvala !
22:00 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Aca-San, penale i kazne po zakonu jedino može sud ili policija da Vam naplati. Ostale privatne kompanije na to nemaju pravo. Sud je naložio Orion Telekomu da obudstavi protivzakonite radnje, ali su se oni žalili na presudu i to je i dalje u toku. Koliko nam je poznato Orion ima i nelogično preskupe troškove puštanja usluga, pa iste mogu da Vam naplate. Svakako u skladu sa gore navedenim mišljenima minstarstva, sastavite im dopis i tražite raskid u skladu sa istima.
Miroslav Panic 21:43 11.02.2022
Postovani,kod MTS imam pretplatu za fiksni telefon,mobilni i vec 4godine Tv (Omorika 3).Zvali su iz Telekoma da mi uskoro istice ugovor i ja sam rekao da zelim da ne koristim vise usluge za TV jer godinama zivimo u inostranstvo.Ugovor mi vazi do 06.11.2021god.Odlazim za Srbiju i trazim da prekinem usluge za TV i vracam opremu -daljinski i ostalo, 18.oktobra 2021god.u poslovnici u Zajecaru.Istog dana odlszim iz Srbije.Na stranici MTS za racune vidim da za oktobar mesec imam dodatak za TV IRIS -neki start paket od 767.29din plus,iako za oktobar mesec me duze po starom ugovoru.Neverovatno -ako sam trazio da prekinem sa uslugom za TV sada su mi prikacili jos jednu.Ida hocu nemogu jer nema ni daljinski ni STB -Sta raditi u ovakvoj situaciji da bi se oslobodio TV .Poslao sam email Telekomu .Sta je VAS savet.Zahvaljujem -Miroslav
22:01 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Miroslave, svakako bi Vas prvo uputili da isto ovako obrazložite operateru kako bi skinuli naplatu usluge koju niste tražili. Drugi korak je tek podnođenje žalbi RATEL-u.
Dragan Manic 21:44 11.02.2022
Postovani, moj tast je korisnik bezicnog interneta A1, u jednom selu pored Uba. Medjutim, od pocetka koriscenja interneta, tehnicke mogucnosti su bile veoma lose, daleko ispod ugovorne obaveze, a ponekad i potpuno neizvodljive. Zbog toga bi zeleo da 9 meseci pre isteka dvogodisnjeg ugovora raskine isti i predje na fiksni(zicni) internet MTS. Medjutim, preko servisne sluzbe A1, dobio je informaciju da bi u slucaju raskida ugovora morao da plati preostalih 9 mesecnih pretplata. Da li je to dozvoljeno zakonski, a ako nije, kako se izboriti za raskid ugovora bez placanja pretplate na uslugu koja je neadekvatna?
22:02 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Dragane Manic, svakako imate pravo kao što je opisanu u tekstu iznad da raskinete ugovor bez plaćanja preostalih pretplata uz to da platite razliku do pune cene paketa bez ugovorne obaveze. Obzirom da se radi o raskidu zbog loše usluge, predlažemo da pokušate sa žalbom opreateru, pa onda RATEL-u da se rešite ugovornih obaveza bez ikakvog plaćanja.
Nadezda 21:44 11.02.2022
Postovani, ugovorna obaveza sa Supernovom mi istice u avgustu mesecu sledece godine. U medjuvremenu sam se preselila i nema fizickih uslova da i dalje koristim njihove usluge. Receno mi je da moram da placam i dalje do isteka ugovora. Odnosno da penali koje bi platila su otprilike koliko i zbir svih racuna do isteka ugovora. Da li imam pravo da raskinem ugovor i ne placam penale? Unapred hvala!
21:27 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovana Nadezda, Supernova je sada Telekom Srbija AD, pa se njima obratite sa zahtevom za selidbom usluge. Zahtev treba da glasi: Poštovani, zahtevam da mi se usluga preseli na adresu .... ili ukoliko ne postoje tehničke mogućnosti odobri raskid bez naknade.
Milica 21:45 11.02.2022
Poštovani, trenutno se nalazim u inostranstvu, pre polaska sam kupila dva internet roming paketa u A1 mreži sa jasnim naznakama da je upitanju Norveška. Posle tri telefonska poziva sa A1 kartice zablokirano je korišćenje iste. A1 navodi kako je to urađeno zbog nespecifičnog troška i da će kartica ponovo biti aktivna posle uplate prekoračenja. Uplata je izvršena ali kartica još nije aktivna, dva dana kasnije. U telefonskom razgovoru tvrde kako nije do njih već do mog uređaja na kojem sve ostale kartice rade i u kojem je i A1 do pre dva dana radila. Kada sam zahtevala raskid ugovora rečeno mi je prvo da je moguće to uraditi samo lično u poslovnici, a posle mog bunjenja rečeno je da mogu poslati online zhtev da mi se obračunaju preostale mesecne ugovorene obaveze i kad ih isplatim da je moguć raskid. Mene interesuje po kom članu zakona o potrošačima imam pravo na besplatan raskid ugovora, bez plaćanja preostalih godinu dana, da naglasim nisam od njih kupovala uređaj. Takođe, A1 mreža me nije obavestila da će isključiti karticu, dva dana zbog njih nisam mogla da koristim internet online bankarstvo i naravno internet roming paket koji je kod njih uzet. Hvala unapred na odgovoru.
22:02 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Draga Milice, kao što smo podobno opisali u tekstu, operateri NEMAJU PRAVA da naplaćuju pretplate za usluge koje nisu isporučili, i o tome postoji i jasno mišljenje ministarstva i zvanično saopštenje. Operater ima pravo: - Da naplati uređaj koji je dao po povlašćenoj ceni - razliku do pune cene - Da naplati razliku do pune cene paketa, ukoliko ste dobili bilo kakav popust zbog ugovorne obaveze Sve ostalo je protivzakonito i ne treba da postoji ni jedan član da Vas štiti, jer postoji jasno mišljenje da je naplata usluge koja se nije isporučila - protivzakonita.
Borko 21:46 11.02.2022
Postovani, telefon u Telenoru sam potpuno isplatio kada dam ga uzimao, medjutim stupio sam u ugovornu obavezu zbog broja i benefita postpejda. Jedan deo 2020 oko 6 meseci Telenor nije slao racune za izmirenje ugovorne obaveze, a kada sam zvao i otisao u poslovnicu receno mi je da zbog trenutnog vanrednog stanja u Srbiji zbog korone Telenor trenutno ne naplacuje i da ce naplata krenuti nakon vanrednog stanja. Kada je vanredno stanje proslo, nabili su mi nekoliko rata odjednom i ugasili broj u potpunosti. Od tada do dana danasnjeg nista nisam platio jer smatram da nije fer sa njihove strane da tako nesto urade. Zanima me da li mogu da raskinem ugovor bez izmirenja rata nastalih POSLE gasenja mog broja. Do tog datuma sam izmirio svoju ugovornu obavezu, ali jednostavno smatram da sam ostecen jer mi posle gasenja broja uslugu nisu pruzali pa smatram da ne trebam ni ja da platim. Hvala unapred
22:03 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Borko, Vaše obaveze prema Telenoru verujem da ste mogli da izmirujete i pozivom njihovog call centra i traženjem instrukcija za plaćanje. Potrebno je da izmirite sva dosadašnja zaduženja, zaključno sa datumom isključenja usluga i da pošaljete operateru zahtev za raskid ugovora sa napomenom da želite da izmirite samo uređaj i dosadašnje pretplate, kako Vam ne bi tarifirali preostale pretplate do kraja ugovora.
Ika 21:46 11.02.2022
Postovani, imam problem sa mts-om. Ugovor je raskinut pre 2 godine, ali oni se setise pre mesec dana da treba platiti jos 700din zbog nekog dugovanja, platila sam to i stigao mi je sms da su svi dugovi izmireni i da nema dugovanja. Da bi posle 15ak dana opet poslali sms o dugu od 150din. Kazu to je zbog kamate jer su se neki racuni placali posle 20.u mesecu. Moje pitanje je da li je moguce da ovo rade i posle 2 godine od raskida ugovora? Pozdrav!
22:03 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani, Potraživanja telekomunikacionih operatera zastarevaju godinu dana nakon poslednje radnje pružaoca usluga. Tih 150 dodatnih dinara je, rekli bi smo takozvana kamata na dan, odnosno kamata na tih 700 din obračunata od momenta nastanka obaveze pa do momenta uplate. Svakako ukoliko je prošlo više od godinu dana od nastanka dugovanja, niste bili u obavezi da platite.
Bane 21:47 11.02.2022
Poštovani, Meni ovoga meseca ističe ugovor i ja sam operatoru najavio da neću nastaviti korišćenje usluga. Međutim oni traže da potpišem raskid ugovora nakon isteka. Da li sam ja to u obavezi? Ja sam očekivao da potpišem izjavu i revers o povratu opreme. Sa poštovanjem, Bane
22:03 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Bane, svakako je potrebno da potpišete raskid ugovora ukoliko prestajete da koristite usluge tog operatera. Jedino se ne potpisnuje raskid u slučaju prenosa mobilnog broja u drugu mrežu.
Aleksa 21:48 11.02.2022
Poštovani, Potpisao sam ugovor sa MTS-om u januaru u trajanju od 24 meseca za mobilni net plus uz koji sam dobio i mobilni internet uređaj za 1 din. Mobilni internet plus sam koristio samo u kratkom periodu (možda nekih mesec dana) zbog problema sa kućnim internetom. Rečeno mi je da ne mogu da raskinem ugovor bez da platim penale u iznosu pune mesečne naknade. Da li MTS ima pravo da mi ne dozvoli raskid ugovora i ugovorne obaveze i traži punu mesečnu nanaku za preostalih 13 meseci? Inače, na osnovnu mesečnu naknadu od 874,17 din imam popust na istu u vrednosti od 41,67 din. Hvala unapred za odgovor, pozdrav!
22:03 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Aleksa, morate nam dati više informacija o kakvom uređaju se radi. Ukoliko se radi samo o modemu, njega vraćate operateru. Potrebno je da se pozovete na mišljenje ministarstva, i mogu da Vam naplate jedino razliku do pune cene za mesece koje ste koristili uslugu.
Marko 21:49 11.02.2022
Poštovani, prošle godine sam podpisao ugovor sa Orion i ove godine sam se preselio. Kad sam ih zvao da prebacim usluge na novu adresu, rekli su mi da oni nisu u mogućnosti da mi pružaju usluge na toj adresi i da ne mogu da raskinem ugovor sa njima. Dok mi nisu prošle nedelje poslali račun i kad sam ih pozvao, rekli su mi ako ne platim račun da će ONI raskinuti ugovor i moraću da platim sve ostale obaveze do isteka ugovora. Interesuje me da li je to uopšte moguće da urade, da zbog njihove ne mogućnosti pružanja usluga na drugoj adresi, tako postupaju? Hvala Vam unapred na odgovoru. Marko
22:03 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Marko, korisnik nikako ne može da snosi nikakav trošak zbog toga što operater nema tehničkim mogućnostni na nekoj drugoj adresi. Po zakonu o obligacionim odnosima Član 137 Nemogućnost ispunjenja za koju ne odgovara ni jedna strana - ni jedna strana ne može biti odgovorna za nastalu situaciju. Potrebno je najbolje da kompletnu opremu spakujete i uz dopis i DOKAZ da ste se preselili (bilo kakav) pošaljete operateru, uz pozivanje na član 137 zakona o Obligacionim odnosima, na osnovu kojeg ne možete biti odgovorni za njihove ograničene tehničke mogućnosti.
Aleksa 21:50 11.02.2022
Poštovani, pišem vam opet sa dodatkom informacija. "Poštovani, Potpisao sam ugovor sa MTS-om u januaru u trajanju od 24 meseca za mobilni net plus uz koji sam dobio i mobilni internet uređaj za 1 din kome je komercijalna cena po isteku benefita 10.200din. Mobilni internet plus sam koristio samo u kratkom periodu (možda nekih mesec dana) zbog problema sa kućnim internetom. Rečeno mi je da ne mogu da raskinem ugovor bez da platim penale u iznosu pune mesečne naknade. Da li MTS ima pravo da mi ne dozvoli raskid ugovora i ugovorne obaveze i traži punu mesečnu nanaku za preostalih 13 meseci? Inače, na osnovnu mesečnu naknadu od 874,17 din imam popust na istu u vrednosti od 41,67 din. " Radi se o malom mobilnom HUAWEI modemu za mobilni internet. U ugovoru takođe piše sledeće, što ne razumem u potpunosti..: "U mesecu u kome se zasniva ili raskida ugovorni odnos, Pretplatnik plaća naknadu za ugovoreni paket usluga srazmerno broju dana korišćenja usluge." Inače, ne pamtim kada sam poslednji put upalio i koristio modem/internet i da li to znači da za sve mesece kada nisam koristio njihovu uslugu ne treba ni da ih platim? Hteo bih da vas zamolim za primer teksta za raskid ugovora i ugovorne obaveze koji ne nalazim nigde na ovoj stranici. Unapred zahvalan!
22:04 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Aleksa, u projektu nam je portal za besplatne savete gde će biti dostupni primeri zahteva, i gde ćete moći da dobijete besplatnu personalizovanu pravnu pomoć/savet. Obzirom da se radi o uređaju koji ujedno omogućuje izvršenje usluge (ne radi se o benefitu mobilnog telefona) taj uređaj vraćate operateru i zahtevate raskid na osnovu mišljenja misnistarstva gde je potrebno da platite samo eventualne POPUSTE koje ste dobili. Sa druge strane, lepo zvuči vaše tumačenje tog dela ugovora, ali se ono odnosi ISLJUČIVO na prvi mesec, to jest da ukoliko ste ugovor sklopli 25tog, da će Vam biti obračunato samo 5 dana tog meseca, a dalje usluga se smatra pruženom i tarifira se koristili je ili ne.
Boban 21:50 11.02.2022
31.12.2021 , dakle pre 6 dana sam potpisao sa mts ogovor sa uz umimanje aparata . Danas posle 6 dana dobio sam obavestenje da mi je razun za decembar uvecan za troskove telefona i ko zna sta sve ne / Da li je normalno da mi se retroaktibo naplati , i telefon i pretplata kao da sam je koristio od 01.12 a ne od 31.12 ,Da li na osnoviu ovoga mogu da raskinem ugovor ?
22:04 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Bobane, bez detaljnije analize situacije, ne bi mogli da Vam damo konketan savet samo na osnovu ovih informacija. Svakako Vam je prva distanca da uputite prigovor operateru pa sačekate odgovor u zakonskom roku od 15 dana.
Aleksa 21:51 11.02.2022
Poštovani, Hvala puno na prethodnom odgovoru. Poslao sam već dva puta zahtev za raskid ugovora sa MTS-om za Mobilni net plus. Po vašem savetu sam se pozvao na mišljenje Ministarstva i nezakonitu osnovu za ugovornu obavezu ali od MTS-a sam oba puta dobio vrlo generičke odgovore gde se apsolutno ne obazitu na moj zahtev već i dalje insistiraju na ugovornoj obavezi ili da im u suprotnom platim cifru od oko 10.000 dinara koju takođe ne objašnjavaju detaljno šta ona predstavlja. Molim vas za savet šta dalje da radim. Da li i posle moja dva zahteva i pozivanja na mišljenje ministarstva MTS može da nastavi da insistira na plaćanju ostatka meseci i gde ću stići sa njima ako nastavim da ne plaćam za servis i uslugu koju ne koristim? Hvala unapred!
22:04 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Aleksa, sledeći korak je da podnesete prijavu RATEL-u (može i online) kao i da uputite žalbu Tržišnoj inspekciji za Grad Beograd na mail trzisna.beograd@mtt.gov.rs
Nikola 21:51 11.02.2022
Pozdrav svima! Imam ugovor sa Orion telekomom na 24 meseca, proslo je 8 meseci sve je uredno placeno. Nazalost morao sam iznenada da se preselim. Medjutim na novoj lokaciji nema tehnickih mogucnosti da nastavim sa koriscenjem dosadasnjeg paketa sa kojim sam bio zadovoljan. Ponudili su mi sporije opcije, to nisam zeleo, i ponudili su mi da nadjem drugu osobu koja bi preuzela postojeci paket, kako bi me oslobodili ugovorne obaveze bez dodatnih troskova, u suprotnom, sledi placanje penala + troskova montiranja opreme. Kako sam procitao vas tekst pazljivo, obradovao sam se kad sam video da u ovom slucaju nmgu da mi naplate dodatne troskove. Medjutim na sajtu "Udruzenja za zastitu potrosaca Vojvodine" nasao sam tekst sa oprecnim informacijama, tj da slucaj gde korisnik zbog selidbe mora da snosi dodatne troskove sto u mom slucaju iznosi 8 meseci puta nekih 300 din, koliko je iznosio popust na mesecni paket+ troskove instalacije opreme, koja iznosi 20000 din. Molim vas obradujte me da doticni tekst nije u pravu...
22:04 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Sve zavisi od ugovora, ali ukoliko je ugovoreno da su troškovi instalacije 20.000 i popust 300 din, operater očigledno neće odustati od naplate toga. Sa druge strane postoji član zakona o obligacionim odnosima koji smo navodili koji kaže: Član 137 (1) Kad je ispunjenje obaveze jedne strane u dvostranom ugovoru postalo nemoguće zbog događaja za koji nije odgovorna ni jedna ni druga strana, gasi se i obaveza druge strane, a ako je ova nešto ispunila od svoje obaveze, može zahtevati vraćanje po pravilima o vraćanju stečenog bez osnova. (2) U slučaju delimične nemogućnosti ispunjenja zbog događaja za koji nije odgovorna ni jedna ni druga strana, druga strana može raskinuti ugovor ako delimično ispunjenje ne odgovara njenim potrebama, inače ugovor ostaje na snazi, a druga strana ima pravo da zahteva srazmerno smanjenje svoje obaveze. STAV 2 jasno kaže da u slučaju delimične nemogućnosti ispunjenja (manja brzina) druga sttrana može raskinuti ugovor ukoliko Vam manja brzina ne odgovara. Obzirom na stav operatera, očigledno je da ćete svoja prava morati da zaštitite sudskim putem.
Tina 21:52 11.02.2022
Postovani pre dva dana sam preko A1 operatera uzela telefon kojim nisam zadovoljna? Da li imam prava da im vratim da mi daju drugi i da promenim paket? A uz to telefon uopste ne podrzava srpski jezik . Unapred hvala
22:05 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Draga Tina, ukoliko ste telefon poručili On-Line imate prava 14 dana na odustanak od kupovine.
Jasmina Spasojevic 21:24 28.02.2022
Postovani imam jedno pitanje,sta u slucaju kada vam operater ne isporucuje uslugu vise od 5 Dana iako ste Im prijavili I svaki Dan prijavljujete da nemate uslugu-internet I tv I uvek vam kazu prosledjeno je a Niko ne resava problem.Da li imate u tom slucaju pravo na raskid ugovora Bez penala,jer oni su se Dobro obezbedili Tako da te opcije nigde NEMA u ugovoru?
21:25 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovana Jasmina Spasojevic, sa zakonske strane imate mogućnost da tražite umanjenje računa srazmerno danima za koje servis nije radio. Što se tiče raskida, možete svakako da raskinete shodno uputstvima iz teksta iznad, tj. da paltite punu cenu paketa bez popusta za sve mesece od početka ugovorne obaveze.
Nenad 21:52 28.02.2022
Poštovani, potpisao sam ugovor sa MTS-om na dve godine i prevaren sam zato što mi je obecano da cu dobiti benefit od 6 meseci po 1din a sada se ispostavilo da sam zbog telefonskog aparata i aneksom ugovora koji ponistava prvi ugovor imam samo 3 meseca po 1din iako su me uveravali da ce mi samo racun biti veci za 700din ako uzmem telefon. Sada hocu da raskinem ugovor i oni zahtevaju da platim ceo iznos za narednih 21 mesec a po meni bih trebao da platim samo iznos telefonskog aparata i pun iznos racuna za 3 meseca bez benefita. Da li sam u pravu? Hvala
21:52 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Dragi Nenade, U potpunosti ste u pravu. Potrebno je da operateru platite vrednost telefona (ne doplate za telefon) kao i razliku do pune cene paketa bez benefita za 3 meseca.
Dragan 22:06 28.02.2022
Postovani, Vec mesec dana imam problem sa mts-om nemam internet ni televiziju ni fiksni, tacnije preselio sams e u drugi stan, i trazio sam seobu a oni vec mesec Dana j jace odugovlace, protom dostavili su mi racun za taj mesec a ja te uskuge ne koristim. Kako mogu da mi naplate nesto sto trenutno nije u funkciju?
22:06 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Dragane, sačuvajte zahtev koji je zaveden kod operatera za selidbu. Nakon što se selidba završi imate prava da tražite otpis obračunate usluge do dana preseljenja.
Miomir 22:06 28.02.2022
Postovani, da li datumom smrti korisnika prestaje da vazi ugovor zakljucen sa mobilnim operaterom na 24 meseci preminule osobe i da li je moguce taj broj prebaciti na naslednika u pripejd rezimu?
22:07 28.02.2022 Alexandra.rs kaže:
Poštovani Miomire, smrću pretplatnika nastaje okolnost za momentalni raskid ugovora. Prvo je potrebno da operateru dostavite dokaz o smrti pretplatnika, kao i da izmirite dotadašnje obaveze. Nakon toga broj možete prebaciti na svoje ime na pre-paid.
BokiDirektore 17:49 03.03.2022
Mobilni operateri se još uvek ne pridržavaju ovih smernica i još uvek pokušavaju da naplate takozvane penale korisnicima, pa ako prođe-prođe...